200, a nawet 215 KM mocy najmocniejszej fieście!
Ford fiesta ST200 to najmocniejsza fiesta w 40-letniej historii tego modelu. Silnik benzynowy 1,6 l/200 KM, a dzięki funkcji overboost nawet 215 KM i 320 Nm.
W tym roku w Genewie Ford pokazał nową fiestę ST. Zanim ten model trafi do salonów sprzedaży, my testowaliśmy wersję, która jest aktualnie w produkcji, tyle że w najmocniejszej odmianie ST200.
Nadwozie
Wprawne oko potrzebuje zaledwie sekund, aby stwierdzić, że nie jest to „zwykła” fiesta ST, ale specjalna, sportowa ST200. I to nawet nie dlatego, że ma kilka elementów wskazujących na jej ponadprzecięt-
ny temperament, jak np. spojler nad tylną klapą, dyfuzor pod tylnym zderzakiem czy charakterystyczne obręcze kół. ST200 to również przeznaczony tylko dla tego modelu kolor: Solid Silver Grey.
Wnętrze
Aż się tu roi od elementów, które podkreślają fakt, że to sportowe auto. Fotele, kierownica, pedały, zegary, dźwignia zmiany biegów - to wszystko mówi kierowcy: siedzisz w aucie, które wiele potrafi. Co ważne w niczym tu nie przesadzono, gdyż całość jest utrzymana w bardzo eleganckim, rzec można stylowym tonie. Może jedynie za dużo przycisków na konsoli centralnej.
Silnik
200 KM w przypadku tego modelu „robi swoje”. Ponadto jednostka ta dzięki funkcji overboost może dostarczyć dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet w 20 sekund.
Nawet dynamiczna jazda skutkuje spalaniem w granicach 7,5 l/100 km. Jeździe towarzyszy bardzo przyjemny odgłos pracy tej jednostki.
Podsumowanie
Prowadzenie tego samochodu to przyjemność. Świetnie trzymające sportowe fotele, znakomicie leżąca w dłoniach kierownica oraz szybka reakcja silnika na przyciśnięcie pedału gazu sprawiają, że nie chce się z tej fiesty wysiadać. Tak będą auto odbierali ci, którzy oczekują od niego wrażeń z jazdy „małym porsche”. Jednocześnie twarde zawieszenie i skutkujące jego obecnością zachowanie się fiesty ST200 na nierównościach asfaltu zniechęcą do jazdy nią amatorów aut komfortowych.