Ogólnopolska „akcja billboardowa” policyjnych związkowców wkracza na Pomorze. Funkcjonariusze - jak tłumaczą - mają na celu przeprowadzenie „kampanii uświadamiającej” społeczeństwo. Związkowcy: - Chcemy zwrócić uwagę na to, że przy zarobkach na poziomie kasjera z supermar-ketu funkcjonariusze pełnią służbę niebezpieczną, odpowiedzialną i praktycznie bez przerwy.
Na początku marca, przy al. Grunwaldzkiej w Gdańsku, pojawić się ma billboard z wizerunkiem policjantów i hasłem: „24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, ZAWSZE”.
- Chcemy zwrócić uwagę na to, że przy zarobkach na poziomie kasjera z supermarketu funkcjonariusze pełnią służbę niebezpieczną, odpowiedzialną i praktycznie bez przerwy - mówi „Dziennikowi Bałtyckiemu” Rafał Jankowski, przewodniczący Zarządu Głównego NSZZ Policjantów.
Podobne afisze zawisnąć mają także w Szczecinie i Poznaniu. Wcześniej plakaty pojawiły się m.in. w Katowicach. Wówczas jednak na afiszu widniało hasło „Kto was obroni, gdy przyjdą oni”, a całość opatrzona była grafiką z zamaskowanymi pseudokibicami.
- Poprzez kampanię podkreślamy, że brakuje chętnych do pracy w policji. I nas to nie dziwi. Rządzący mówią o „misyjności” naszego zawodu. Tej „misji” jednak nie da się pełnić w sytuacji, w której trzeba narażać życie za takie pieniądze - stwierdza w rozmowie z naszą redakcją Rafał Jankowski. - Billboard, który pojawił się w Katowicach, wskazywał wprost, że policja jest potrzebna, zwłaszcza w chwilach, w których bezpieczeństwo obywateli jest zagrożone, na przykład w czasie działań stadionowych chuliganów. Wówczas funkcjonariusz jest pierwszą osobą, u której pomocy szukają zwykli ludzie - dodaje.
W dalszej części artykułu przeczytasz m.in:
- W których miastach przeprowadzono już "akcję billboardową"?
- Jakie hasła widniały na billboardach?
- Jakie są postulaty policyjnych związkowców?
- Związkowcy zapowiedzieli „zaostrzenie swoich działań”. Na czym to będzie polegać?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień