To konieczność na czas przebudowy ulicy. Do końca października.
Przebudowa al. Armii Krajowej to jedna z trzech inwestycji wpisanych w modernizację drogi krajowej nr 11 biegnącej przez miasto. Wartość całego przedsięwzięcia to 30 mln złotych.
- Część dotycząca al. Armii Krajowej to najdroższe zadanie, bo warte ponad 10 milionów złotych. To najkrótszy, 500-metrowy odcinek, ale występuje tu kumulacja różnego rodzaju instalacji, które są wymieniane. Ponadto trzeba zabezpieczyć zewnętrzną część tunelu, prowadzącego do dworca - mówi Ewa Ciszek, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie. - By możliwe było prowadzenie dalszych robót, wykonawca musi zamknąć odcinek al. Armii Krajowej dla ruchu samochodowego, z wyjątkiem komunikacji MZK. Mamy świadomość, że to mocno utrudni przejazd przez miasto, ale to konieczność. Liczymy na wyrozumiałość mieszkańców. Inwestycja ma być zakończona do końca października.
Wjazd na teren budowy możliwy będzie jedynie dla mieszkańców, pracowników poczty, klientów lecznicy oraz autobusów MZK. Pozostaną tu także dwa przystanki MZK.
Objazd dla samochodów osobowych odbywał się będzie ulicami Szczecińską - Mieszka I - Bohaterów Warszawy.
Objazd dla samochodów ciężarowych odbywał się będzie ulicami Dobrzyckiego-Słowiańską-Wołyńską-Syrenki-Bohaterów Warszawy. Alternatywny przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Szczecińskiej -Zwycięstwa możliwy będzie dla pojazdów o wysokości 3,10 m.
W najbliższych dniach na ulicach, w tym na wjazdach do miasta, pojawią się tablice informujące o objazdach i kierujące pojazdy na tzw. obwodnicę miejską.
Co do przebudowy al. Armii Krajowej, to po zakończeniu inwestycji na ulicy nie będzie jakichś rewolucyjnych rozwiązań, można powiedzieć, że niemal wszystko będzie wyglądało tak samo pod względem organizacji ruchu. - Pojawią się natomiast nowe ścieżki rowerowe - mówi Ewa Ciszek. - Pozostanie dotychczasowy pas rozdzielający jezdnie, ale na nim powstanie docelowo tzw. centrum przesiadkowe, gdzie będzie funkcjonować od 2018 roku „rower miejski”. Tu będzie można skorzystać z alternatywnych środków komunikacji - rowerów, autobusów, busów.
Zostanie też zbudowana winda, którą będzie można dostać się z przejścia podziemnego przed wejście dworca.
A co z przebudową samego przejścia podziemnego? Tego projekt nie uwzględnia; to osobna inwestycja szacowana na dwa miliony złotych. - Przewidujemy rozpoczęcie tej inwestycji w przyszłym roku - mówi dyrektor ZDiT. - Do czasu, gdy nie przebudujemy przejścia, nie będzie tam możliwości prowadzenia dotychczasowych działalności - te punkty są obecnie zamknięte.