Bardzo życzliwy telefon

Czytaj dalej

Bardzo życzliwy telefon

Nie ma znaczenia, czy chce się uzyskać informację o tym, gdzie w Łodzi znajduje się kino lub dzieje się coś ciekawego, szuka się porady prawnej lub psychologicznej czy potrzebuje się po prostu porozmawiać z kimś życzliwym, zwierzyć z problemów. Wystarczy zadzwonić: (42) 638-50-32, czyli pod numer Łódzkiego Telefonu Życzliwości. Pomoc jest całkowicie bezpłatna.

– Telefon Życzliwości to instytucja tworzona dla seniorów przez seniorów – mówi Celina Maciejewska, rzecznik ds. seniorów oraz współtwórczyni ŁTŻ. – Ma na celu udzielanie informacji, porad oraz wszelkiej możliwej pomocy. Po drugiej stronie słuchawki są członkowie zaangażowanego i wielopokoleniowego zespołu wolontariuszy.

Wolontariusze sami korzystają z usług domów dziennego pobytu, domów kultury, bibliotek czy centrów aktywnego i zdrowego seniora, uczestniczą w wielu różnorodnych wydarzeniach, więc mają najnowsze informacje i chętnie podzielą się swoją wiedzą.

Każde pytanie traktują bardzo poważnie, nie jest ważne, czy dzwoniący szuka adresu, telefonu instytucji, czy potrzebuje pomocy psychologicznej lub prawnej. Nawet, gdy jemu samemu wydaje się, że problem,z którym telefonuje, nie jest istotny. Pomoc jest udzielana anonimowo, nie trzeba podawać danych osobowych, wystarczy imię (ale to również nie jest konieczne).

– Kiedy byłam młoda, wolontariat nie był popularny (wiadomo, czasy komuny) – mówi Aleksandra, jedna z wolontariuszek Telefonu Życzliwości. – Zaczęłam przygodę z wolontariatem dosyć późno i tam, gdzie widziałam potrzebę działania. Trwa to już prawie 5 lat, dotyczy przynajmniej trzech różnych dziedzin. Mam nadzieję, że jestem potrzebna.

–Dzięki wolontariatowi w Telefonie Życzliwości jestem bliżej ludzi – opowiada pani Zenia. – Mogę pomóc rówieśnikom w potrzebie, organizuję pracę innych, co zawsze bardzo lubiłam.

– Uwielbiam pomagać, bo kiedy rozmawiam z ludźmi, którzy dzwonią do nas, czuję, że moje wsparcie i wiedza im się przydają – mówi pani Irena, seniorka działająca w ŁTŻ. – Telefon to tylko urządzenie, ono nie pomoże, pomaga człowiek.

– Dzięki pracy w Telefonie Życzliwości lepiej rozumiem problemy moich dziadków – dodaje Zosia, która na co dzień studiuje prawo, a w wolnych chwilach działa jako wolontariuszka. – Zachęcam studentów do aktywności, seniorzy są naprawdę tacy sami jak my, tylko trochę dłużej żyją.

– Praca w Telefonie Życzliwości to przede wszystkim satysfakcja i poczucie radości, jaką niesiemy osobom potrzebującym naszego zainteresowania i wsparcia – zgodnie uważają wolontariusze.

Można dołączyć do ich grona. Jeśli lubi się ludzi i jest się otwartym na nowe znajomości, chce się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem oraz wierzy się, że jedno dobre słowo może kogoś postawić na nogi - warto się zgłosić. Pierwszym krokiem jest spotkanie z koordynatorem. Nie liczy się wiek, lecz chęć pomagania, empatia i odrobina wolnego czasu. Na tych, którzy zdecydują się zostać wolontariuszami, czeka cykl szkoleń, a potem nowe wyzwania, znajomości, wyjazdy.

Telefon działa w dni robocze w godz. 14 - 17. Więcej informacji na stronach www.uml.lodz.pl/dla-seniorow/ i www.facebook.com/telefonzyczliwosci/

Sukcesja seniorzy: Dzwoniąc do Telefonu Życzliwości, można dowiedzieć się, gdzie dzieją się ciekawe dla seniorów wydarzenia.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.