Bilet Bus-Tramwaj-Kolej zwiększa zasięg i proponuje nowe bonusy
Od 1 września będzie można kupić bilet Bus-Tramwaj-Kolej w nowej, ulepszonej formule. Zasięg wspólnego biletu, który upoważnia do przejazdów pociągami Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich oraz tramwajami i autobusami w Poznaniu, zostanie rozszerzony o około 50 km.
Bilet Bus-Tramwaj-Kolej zwiększa zasięg z 30 do 50 kilometrów od Poznania i automatycznie staje się biletem sieciowym na strefę A komunikacji miejskiej w Poznaniu
BTK to kolejowy, imienny bilet miesięczny, który obecnie obowiązuje na obszarze około 30 km od Poznania.
W 2012 roku wprowadziły go Przewozy Regionalne wspólnie z Kolejami Wielkopolskimi oraz Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu. Posiadacz BYK może dojechać do Poznania pociągiem, a następnie korzystać z przejazdów autobusami i tramwajami. Bilet ma formę papierową. Znajduje się na nim informacja, że jego posiadacz może poruszać się komunikacją miejską w Poznaniu.
Teraz, dzięki zwiększeniu zasięgu BTK, z oferty będą mogli skorzystać również mieszkańcy takich miast, jak: Gniezno, Wągrowiec, Kościan oraz Jarocin. Z tych miejscowości wiele osób dojeżdża do Poznania do pracy lub na uczelnię. Do tej pory musieli kupować dwa osobne bilety: na kolej i komunikację miejską. 1 września będą mogli zastąpić je jednym.
Prace trwały kilka miesięcy zarówno od strony prawnej, jak i analiz ekonomicznych. Rezultat jest taki, że od 1 września oferujemy mieszkańcom Poznania i Wielkopolski wspólny bilet dostępny dla pasażerów podróżujących w promieniu 50 kilometrów od centrum Poznania
– mów Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.
I dodaje: Dodatkowo jest to zasięg planowanej kolei aglomeracyjnej. Zakładamy, że będzie ona docierała na wszystkich torach wychodzących z Poznania właśnie na taką odległość.
Dodatkowo pasażerowie, którzy posiadają ważny bilet okresowy, sieciowy ZTM ze strefą A otrzymają nowy środek transportu. Od 1 września będą mogli podróżować po Poznaniu pociągami POLREGIO i Kolei Wielkopolskich między stacjami posiadającymi w nazwie Poznań oraz Kiekrz. Niewykluczone, że dzięki temu część poznaniaków będzie mogło zupełnie zrezygnować z BTK. Wszystko po to, aby komunikacja zbiorowa działała jeszcze sprawniej.
– Dla nas najważniejsze jest dobro pasażerów i ich pozytywne postrzeganie komunikacji publicznej, a kolej jest jej ważnym elementem. Dla Poznania liczy się to, że być może mieszkańcy z obszarów tego rozszerzonego zasięgu nie będą musieli korzystać z samochodu, a do stolicy Wielkopolski przyjadą pociągiem – mówi Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania. I dodaje:
Zrobiliśmy kolejny istotny krok w zakresie budowy kolei aglomeracyjnej.
Czy w związku ze zmianami możemy spodziewać się podwyżek cen biletów? W tej chwili na pewno nie zmienią się ceny biletów okresowych w Poznaniu.
Wicemarszałek Jankowiak przekonuje, że inwestycja będzie się opłacać szczególnie pasażerom dojeżdżającym spoza stolicy Wielkopolski.
Przypomnijmy, że bilet Bus-Tramwaj-Kolej obowiązuje tylko na liniach przewoźników: Przewozy Regionalne oraz Koleje Wielkopolskie. Oferta nie dotyczy PKP Intercity.