BorgWarner z prestiżową certyfikacją Great Place to Work®

Czytaj dalej
Fot. BorgWarner
Konrad Karaś

BorgWarner z prestiżową certyfikacją Great Place to Work®

Konrad Karaś

Rozmowa z Markiem Ryczko, Dyrektorem Generalnym BorgWarner Poland.

Firma BorgWarner Poland, dywizja Emissions, Thermal i Turbo Systems już po raz drugi zdobyła prestiżową certyfikację Great Place to Work®. Jest jedyną firmą na Podkarpaciu szczycącą się tym wyjątkowym wyróżnieniem. Dlaczego pracownicy tak bardzo cenią sobie pracę w Państwa firmie?

Przede wszystkim jesteśmy konsekwentni w tym, co robimy. Słuchamy naszych pracowników, odpowiadamy na ich potrzeby przy
jednoczesnym zachowaniu tego, czego oczekuje biznes. Stwierdzenie „ludzie to nasz największy kapitał” nie jest dla nas pustym frazesem. Poza tym, inwestujemy w naszych ludzi i staramy się im zapewniać jak najlepsze warunki pracy. Na pewno BorgWarner jest też bardzo bezpiecznym miejscem. Mamy świadomość, że każdy z pracowników wraca po pracy bezpiecznie do domu. To dla nas o tyle ważne, że mamy młody zespół, chcemy więc dbać również o ich rodziny. Oprócz tego, oferujemy wiele inicjatyw wspierających, dających możliwość realizowania własnych pasji, m.in. wspólnie biegamy, morsujemy i jeździmy na rowerach.

A czy firma daje możliwość ekspozycji na rynku międzynarodowym?

Tak, bo my jesteśmy firmą międzynarodową. Nasi pracownicy są doceniani na funkcjach globalnych, gdzie swoją wiedzą i doświadczeniem mogą dzielić się z kolegami z innych zakładów produkcyjnych, m.in. w Stanach Zjednoczonych. Wielu naszych pracowników uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach. Przez coraz wydajniejszą pracę możemy też stwierdzić, że finansowo jesteśmy stabilną firmą. To niezwykle ważne z punktu widzenia przyszłości oraz bezpieczeństwa mentalnego naszych pracowników. Tak więc, BorgWarner to silna firma z bardzo dobrym produktem i świetni ludzie, którzy mają wpływ na rozwój tego produktu. Poza tym, mamy znakomity system wartości: włączenie, uczciwość, doskonałość, odpowiedzialność i współpraca. Robimy wszystko, żeby nie był on wyłącznie deklaratywny na slajdach w prezentacji, ale żeby w tym, co robimy, była konsekwencja. Kolejne wyróżnienie Great Place to Work® potwierdza, że tak jest. Wdrażamy wartości firmy każdego dnia.

Czy jest jeszcze coś, na czym skupiają się Państwo, myśląc o swoich pracownikach?

Tak. Przede wszystkim na tym, żeby mieli poczucie bezpieczeństwa wynikającego nie tylko z otrzymywanych systematycznie wynagrodzeń, ale też możliwości rozwoju i budowania ścieżki kariery. Dlatego dużą wagę przykładamy do tego, aby pracownicy zdobywali nowe umiejętności i kompetencje. Kolejny element, który wydaję nam się również wielce istotny to dobra atmosfera w pracy.

Co wyróżnia pracowników BorgWarner?

Mają ogromną pasję. To wielka wartość dodana dla naszej firmy. Jeśli ogłaszamy kolejny projekt, to widzimy ich zaangażowanie i chęć zrobienia czegoś nowego. Ale oczywiście – na bardzo wysokim poziomie. Czasem zastanawiamy się, czy nasi ludzie sami nie stawiają sobie tej poprzeczki zbyt wysoko. Choć dla nas, jako osób zarządzających, jest to bardzo fajne, bo to również mobilizuje cały zespół zarządzający firmą do utrzymania naszych standardów. Cały czas chcemy być bardzo wysoko w realizacji zadań, a często stymulują nas do tego właśnie nasi pracownicy. Mamy do nich duże zaufanie. Poprzez ich zaangażowanie i pasję wiele można się nauczyć.

Jakie korzyści przynosi firmie udział w badaniu opinii pracowników? Gdzie szukają Państwo inspiracji dla nowych programów i
praktyk?

Pytamy naszych pracowników, co jest dla nich interesujące, co chcieliby wdrożyć. Dajemy dużo swobody, żeby sami zarządzali
projektami. To nie jest tak, że mamy jakąś specjalną komórkę marketingu, czy też osoby wyznaczone w dziale HR, które tymi
inicjatywami zarządzają. Naszymi inicjatywami zarządzają sami pracownicy. To oni wpadają na pomysł, przygotowują projekt, a my sobie o tym dyskutujemy, sprawdzamy, jaki mamy na to budżet. Jest lider wśród pracowników, który taką inicjatywą zarządza.

Czego firma nie powinna robić, a co robić powinna, żeby pracownicy o niej dobrze myśleli?

Firma powinna być szczera. Niezależnie, czy czasy są dobre, czy złe, musimy być szczerzy w tym, co planujemy zrobić i w jakim miejscu się znajdujemy. To podstawowy klucz, żeby nie oszukiwać siebie nawzajem. Bo funkcjonujemy w biznesie. Wiele firm jest na różnym etapie rozwoju – są w czasie wzrostu, restrukturyzacji lub w czasie spadku. Tę szczerość z pracownikami potwierdziliśmy w czasach pandemii, gdzie nikt nie wiedział, jak to będzie dalej wyglądało. To tylko potwierdziło otwartość i dojrzałość każdej ze stron. Momenty kryzysowe są potrzebne, bo wtedy możemy uzyskać odpowiedź na pytanie: czy nasz system wartości w firmie jest rzeczywiście tym, czym żyjemy.

Pandemia koronawirusa była ogromnym wyzwaniem pod względem organizacji pracy. Wiele osób pracowało zdalnie. Jak budować relacje w firmie, szczególnie jeśli praca zespołów jest rozproszona?

To było duże wyzwanie. Wszyscy uczyliśmy się nowych narzędzi IT. COVID-19 pokazał, że wszystko, co było niemożliwe jeszcze
parę miesięcy wcześniej, stało się wręcz naturalne i wymagane. Do tej pory utrzymujemy pracę hybrydową. Nasi pracownicy
potwierdzili, że można na nich polegać. Organizowaliśmy cykliczne spotkania, podczas których rozmawialiśmy z naszymi
pracownikami, jak czują się w pracy zdalnej. Głosy były podzielone, ale daliśmy im ogromną swobodę. Zauważyliśmy, że coraz więcej pracowników woli pracować na miejscu.

***

BorgWarner Poland Sp. z o.o., dywizja Emissions, Thermal i Turbo Systems jest częścią amerykańskiego koncernu BorgWarner Inc. zlokalizowaną w Jasionce pod Rzeszowem. Firma realizuje strategię globalnej transformacji w kierunku niskoemisyjnego transportu poprzez rozwój produktów obniżających emisję spalin. Od 2008 roku dostarcza najnowszych rozwiązań technologicznych w zakresie turbosprężarek dla samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych, użytkowych i terenowych. Zakład produkcyjny, Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz Zakład Remanufacturingu zatrudniają łącznie 1200 osób.

***

Certyfikacja Great Place to Work® jest najbardziej rozpoznawalnym wyróżnieniem dla „pracodawcy z wyboru”, do którego aspirują firmy. Jest to jedyne wyróżnienie oparte w całości na tym, co pracownicy mówią o swoich doświadczeniach w miejscu pracy. A konkretnie, czy konsekwentnie swoje miejsce pracy widzą jako takie, w którym relacje oparte są na zaufaniu. Certyfikat Great
Place to Work® jest uznawany na całym świecie zarówno przez pracowników, jak i pracodawców. Służy jako globalny
benchmark przy identyfikowaniu i docenianiu wyjątkowych doświadczeń pracowników. Każdego roku ponad 10 000 firm w 60 krajach ubiega się o certyfikat Great Place to Work®.

***

Jeśli chcesz dołączyć do wyjątkowego zespołu BorgWarner wyślij CV na adres praca@borgwarner.com. Firma poszukuje pracowników na stanowiska związane z produkcją, administracyjno-biurowe, inżynieryjne oraz stażowe. Aplikacja powinna zawierać klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich powyższych danych osobowych przez Firmę BorgWarner Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Jasionce (36-002), Jasionka 950, w celu przeprowadzenia obecnej, jak i przyszłych rekrutacji na wolne stanowiska pracy. Jestem świadomy, że moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed
jej wycofaniem”

Konrad Karaś

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.