
Informacje na temat użytkowników Facebooka w niekontrolowany sposób trafiały do aplikacji Cambridge Analytica, a tam mogły być wykorzystywane do wpływania na wyniki głosowań. Rozmawiamy z Pawłem Wieczorkiem, medioznawcą z Uniwersytetu SWPS.

Stanowczo zdementowano informację, że wpływ na wynik wyborów prezydenckich w Polsce, w wyniku których prezydentem RP został Andrzej Duda, miała aplikacja Cambridge Analytica. Czy ta aplikacja zmieni sposób uprawiania polityki?
Aplikacje są tylko i wyłącznie programami komputerowymi. Niczym więcej.
W dalczej części artykułu przeczytasz:
- Czy aplikacja Cambridge Analytica zmieni sposób uprawiania polityki?
- Źródłem danych był Facebook. Jak na niego to wpłynie?
- Czy wyborcy mogą zmienić swój stosunek do demokracji, wiedząc, jak są manipulowani?
- Czy Cambridge Analytica będzie nadal w użyciu?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień