Certyfikat księgowego Centrum Informacji Ksiegowej
W WSEPiNM w Kielcach od wielu lat działa Koło Młodych Ekonomistów, prowadzone przez dr Grażynę Tatka. Celem Koła jest rozwijanie zainteresowań studentów w zakresie propagowania nowoczesnej wiedzy ekonomicznej z zakresu finansów, rachunkowości i podatków. Koło zrzesza studentów kierunku ekonomia oraz finanse i rachunkowość, którzy bardzo chętnie uczestniczą w różnego rodzaju spotkaniach i warsztatach praktycznych – stwierdza dr Grażyna Tatka, opiekun Koła Młodych Ekonomistów oraz inicjator współpracy z Centrum Informacji Księgowej.
WSEPiNM w Kielcach w maju 2019 r. przystąpiła do programu Centrum Informacji Księgowej, w ramach którego studenci mogą rozszerzać swoje kwalifikacje, poprzez uzyskanie Certyfikatu Księgowego C.I.K. W 2019 r. 34 studentów Wydziałów Finansów i Ekonomii przystąpiło do egzaminu i 33 z nich otrzymało Certyfikat Księgowego C.I.K. Studenci zostali wpisani na listę Certyfikowanych Księgowych C.I.K. Tym samym WSEPiNM w Kielcach otrzymała status partnera merytorycznego programu C.I.K.
Dzięki aktywności studentów Koła Młodych Ekonomistów, wszyscy zainteresowani studenci mogli wziąść udział w bezpłatnych warsztatach edukacyjnych. Jedne z takich warsztatów, zostały przeprowadzone przez eksperta C.I.K. w dniu 7 marca na ternie Uczelni. Po zakończonych warsztatach, studenci mogli przystąpić do certyfikowanego egzaminu. Z takiej możliwości skorzystało 26 studentów i 23 z nich otrzymało Certyfikat Księgowego C.I.K. Pozostali mają możliwość tak, jak większość zainteresowanych wziąść udział w egzaminie on-line.
dr Wiktor Krasa , dziekan Wydziały Ekonomii i Zarządzania WSEPINM
Współpraca Wydziału Ekonomii i Zarządzania z Centrum Informacji Księgowej jest realizowana w ramach Uczelnianej strategii współpracy z Interesariuszami. Dzięki podjętym działaniom szkoleniowym i edukacyjnym, studenci kierunku ekonomia oraz finanse i rachunkowość mają możliwość podwyższenia swoich kwalifikacji zawodowych już w trakcie studiów. Takie projekty cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród studentów, natomiast dla Uczelni są potwierdzeniem realizacji właściwej koncepcji kształcenia, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku pracy.