Codzienność białostockich tramwajów w latach 1896-1915
Sieć tramwajów konnych zrealizowana przez Anonimowe Towarzystwo Tramwajów Białostockich nie odbiegała zbyt mocno od projektów przygotowanych jeszcze przez Feldzera i zatwierdzonych przez ministerstwo spraw wewnętrznych. Z tą jednak różnicą, że ostatecznie powstały trzy trasy konki.
Główna trasa „Dworcowo-Prudzka” została wykonana z zastosowaniem wariantu opisanego w 1893 r., tj. zaczynała się przed dworcem kolejowym i biegła po ul. Nowoszosowej, czyli po dzisiejszych ul. Kolejowej i H. Dąbrowskiego, prowadząc dalej po ul. Lipowej. Kluczowym etapem tego odcinka był przejazd przez torowisko kolei warszawsko-petersburskiej.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień