Czekolada z półki premium, czyli szczęście w ziarnie kakaowca
Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 miliardów złotych. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. Segment, który ciągle się rozwija, a na rynku pojawiają się nowe, atrakcyjne produkty.
Czekoladki z marketu? Banał. Klienci szukają nie tylko takich słodyczy. Zwykłych, choć smacznych, ładnie wyglądających smakołyków. Szukamy czegoś wyjątkowego, dającego poczucie niezwykłości, w dodatku ma to być towar z półki premium, no i jeszcze trendy. Co to takiego?
Ostatnio szybko rozwija się rynek czekolad, pralin bardzo wyjątkowych, bo robionych ręcznie, w niewielkich manufakturach. To nie są zwykłe czekoladki. Doceniamy ich smak, wygląd i serce, jakie wkłada w wykonanie tych przysmaków cukiernik, a właściwie czekoladnik, bo tak o sobie mówią mistrzowie zajmujący się tworzeniem prawdziwych arcydzieł z czekolady.
Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Czego chcieć więcej? Z badań międzynarodowego zespołu ekspertów z branży żywności Mintel wynika, że 21 procent konsumentów w Polsce uważa, że czekolada jest zdrowa, takie samo zdanie ma 20 procent we Francji i 19 proc. we Włoszech. Natomiast Niemcy są bardziej sceptyczni, bo o zdrowotnych właściwościach czekolady przekonanych jest jedynie 9 procent badanych.
Klienci oczekują od nas dobrej jakości produktów, ale mają świadomość, że jakość kosztuje - podkreślają wytwórcy czekolady
W Stanach Zjednoczonych 29 procent amatorów czekolady sięga po nią, bo - jak mówi - poprawia im nastrój, a w Chinach tego zdania jest trzy czwarte (76 proc.) konsumentów. Zadowolenie klientów to podstawa biznesu, więc nic dziwnego, że rynek czekolady w Polsce systematycznie rośnie.
Czekolada ma spory udział w rynku słodyczy
Według jednego z ostatnich raportów firmy KPMG, rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 mld zł. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. A to oznacza, że w ten segment rynku warto inwestować. Rynek ten jednak niejedno ma imię...
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień