Bartłomiej Romanek

Częstochowa: DW 908 będzie gotowa nawet rok wcześniej?

Częstochowa: DW 908 będzie gotowa nawet rok wcześniej?
Bartłomiej Romanek

Ekspresowe tempo prac przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 908 w Częstochowie – jest szansa, że kierowcy pojadą nią już jesienią, a więc blisko rok wcześniej od planowanego zakończenia inwestycji.

Rozpoczęta przed rokiem inwestycja obecnie zrealizowana jest w ok. 60 procentach. Pierwotne zakończenie całości planowane było na wrzesień 2018 roku, jednak dzięki postępowi robót jest szansa, że główne prace drogowe mogą zostać ukończone znacznie wcześniej.
– Wspólnie z wykonawcą mamy nadzieję, że zasadnicza, drogowa część inwestycji zostanie sfinalizowana jeszcze przed końcem tego roku – zapowiedział prezydent Krzysztof Matyjaszczyk podczas konferencji prasowej na placu budowy nowego odcinka drogi.

Gdyby tak się stało przejezdne będzie przedłużenie alei Bohaterów Monte Cassino, odciążające ul. Sabinowską, a także skończą się obecne uciążliwe utrudnienia (ruch wahadłowy) w ciągu ulic Dźbowskiej, Powstańców Warszawy i Gościnnej.

Realizowana od ubiegłego roku inwestycja obejmuje całkowitą przebudowę istniejącego odcinka DW 908 o długości ponad 4,7 km oraz budowę nowego przebiegu drogi o długości 1,85 km (łącznie ponad 6,6 km). Prace modernizacyjne dotyczą skrzyżowania ulic: Dźbowskiej, Sabinowskiej i Żyznej, a także alei Bohaterów Monte Cassino z ulicą Jagiellońską oraz połączenia (przez ulicę Gościnną) z jednym z węzłów powstającej autostradowej obwodnicy Częstochowy.

– To przedsięwzięcie, o którym mówiło się od lat. Całość, czyli niespełna 7-kilometrowy odcinek, jest kompletnie owodniowy, jest pełne uzbrojenie podziemne, nowe oświetlenie w technologii LED, nowe chodniki, ścieżki rowerowe. Zdecydowaliśmy się, by rozszerzyć zakres inwestycji i przebudować istniejące skrzyżowania ulic Jagiellońskiej z Bohaterów Monte Casino. Prace obejmą przebudową sygnalizacji świetlnej, wzmocniona zostanie podbudowa, będzie nowa nawierzchnia i oświetlenie. Inwestycję będzie realizował ten sam wykonawca – mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie, Mariusz Sikora. Cały projekt kosztuje 43,8 mln zł, z czego 37,2 mln zł to kwota dofinansowania (RPO Województwa Śląskiego).

– Inwestycja ta przebiega przez teren zalewowy, to bardzo ciężki teren do prowadzenia robót drogowych, ale to co nas mogło zdziwić, zaskoczyć czy spowodować komplikacje, mamy już za sobą i myślę, że prace zakończymy bezproblemowo. Największą trudnością z jaką musieliśmy sobie poradzić była wiosenna powódź. W ciągu jednego popołudnia i nocy zalana została cała budowa – opowiada Tomasz Kędzior, wiceprezes firmy Drog-Bud, która realizuje inwestycje.

DW 908 będzie miała duże znaczenie przy organizacji dojazdu do powstającej równocześnie autostrady A1. Częstochowa walczy, aby obwodnica, która powstaje w ramach tej gigantycznej inwestycji była bezpłatna. W tej sprawie zaapelował już do ministerstwa infrastruktury w kwietniu tego roku. Teraz podobny apel do ministra Andrzeja Adamczyka wystosowali wspólnie wszyscy samorządowcy z Subregionu Północnego, a więc Częstochowy oraz powiatów częstochowskiego, myszkowskiego i kło-buckiego

Bartłomiej Romanek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.