Czy w Gnieźnie są potrzebne dwa tory do pitbike’ów?

Czytaj dalej
Fot. Magdalena Smolarek
M. Smolarek, P. Brzeźniak

Czy w Gnieźnie są potrzebne dwa tory do pitbike’ów?

M. Smolarek, P. Brzeźniak

W Gnieźnie przy ul. Witkowskiej 117 otwarto Tor Moto Park Gniezno PitBike MRF. Miejsce to będzie szkółką motocyklową i motoparkiem dla wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w tym jednośladowym sporcie. Dzień przed otwarciem toru na Witkowskiej dowiedzieliśmy się, że w 2020 roku wybudowany zostanie... drugi tor, tyle że na stadionie przy ul. Wrzesińskiej.

- Pomysł na stworzenie takiego miejsca, jak i wszystkie inne pomysły biorą się z marzeń. Powstanie takiego toru, możliwość korzystania z takiego toru było moim marzeniem z dzieciństwa, bo chciałem już jako mały chłopiec móc gdzieś taki sport offroadowy uprawiać. Sam jeżdżę motocyklem od wielu lat, prowadzę szkolenia motocyklowe, ale pomysł z pitbikiem pojawił się poniekąd ze względu na mojego syna - opowiada o nowo powstałym torze Artur Kowalczyk z motocyklowej szkoły jazdy.

Tor ziemny PitBike MRF w Gnieźnie można odwiedzać od wtorku do soboty w godzinach od 9.00 do 18.00, a także w niedziele od 9.00 do 14.00. Grupa Motocyklon poleca sprawdzać terminy i godziny wypożyczalni toru na stronie Motocyklonu lub na FB grupy.

Dzień przed otwarciem toru na Witkowskiej dowiedzieliśmy się, że w 2020 roku wybudowany zostanie... drugi tor, tyle że na stadionie przy ul. Wrzesińskiej. Będzie to tor do mini-żużla oraz do pitbike’ów i zostanie zrealizowany za 610 tys. zł. Mini tor żużlowy, będący także torem dla pitbike, zostanie wkomponowany w środku murawy obecnego stadionu żużlowego. Jego długość wyniesie 200 metrów.

W ramach prac przewidziano korytowanie, ułożenie krawężników, wykonanie podbudowy toru oraz ułożenie nawierzchni granitowej. Czy realizacja podobnej inwestycji i to za niemałe pieniądze ma sens?

- Ocenianie celowości dokonywanych przez mieszkańców Gniezna wyborów nie tylko nie należy do moich zadań, ale osobiście uważam za całkowicie niezasadne. Zdaję sobie sprawę, że taka ocena mogłaby zostać odebrana nawet jako próba kwestionowania wyborów, których dokonali mieszkańcy i dlatego nie zamierzam w tej sprawie zabierać głosu - przyznaje prezydent Tomasz Budasz.

- Zwycięski projekt Budżetu Obywatelskiego dotyczy przede wszystkim budowy mini toru żużlowego, po którym dodatkowo będą mogły jeździć motocykle typu pitbike. To zupełnie inny obiekt niż ten, który został otwarty przy ulicy Witkowskiej

- przyznaje Radosław Majewski, rzecznik Car Gwarant Startu Gniezno.

- Mini tor z wygranego projektu będzie wkomponowany w murawę obecnego toru żużlowego i dostępny bezpłatnie dla adeptów szkółki żużlowej. Posiadanie takiego toru w Gnieźnie umożliwi nam organizację zawodów w różnych klasach - dodaje.

W ocenie Pawła Kamińskiego, radnego PiS, ktoś mógłby pomyśleć, że wynik głosowania zadziała na szkodę prywatnego przedsiębiorcy, który postanowił zainwestować własne środki w to przedsięwzięcie.

- Sam początkowo miałem takie wrażenie, ale po osobistej rozmowie z właścicielem Toru Moto Park Gniezno PitBike MRF moje wątpliwości zostały rozwiane. Jeśli on nie widzi problemu w powstaniu drugiego podobnego toru na stadionie żużlowym, to tym bardziej nie widzę go ja. Tak duże jest najwyraźniej zapotrzebowanie na tego typu przedsięwzięcia i jestem przekonany, że oba tory będą miały swoich zwolenników i nikt na tym nie ucierpi, co więcej, zyskają tylko fani sportów motorowych w Gnieźnie - dodaje.

M. Smolarek, P. Brzeźniak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.