Dacia sandero ma sporo zalet

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Dacia sandero ma sporo zalet

Ryszard M. Perczak

Spośród niewielkich, tanich aut dostępnych na polskim rynku do naszych testów tym razem wybraliśmy odświeżoną niedawno dacię sandero.

Nadwozie

Klasyczny, pięciodrzwiowy hatchback. Stylistycznie dość tradycyjny, ale przez to niezbyt rzucający się w oczy. Ani specjalnie urodziwy ani brzydki, ot szara myszka. Po niedawnej kuracji odmładzającej kilka detali, jak np. grill wyraźnie poprawiły jej wygląd.

Wnętrze

Patrząc na jakość plastików czuje się, że to model budżetowy. To samo można powiedzieć oceniając wyciszenie kabiny. Za to nic nie można zarzucić funkcjonalności. Czytelne zegary, sporo różnych schowków i intuicyjna lokalizacja przyrządów, choć z wyjątkiem ulokowanych na konsoli środkowej przycisków do otwierania tylnych okien. Całkiem spory, jak na wymiary zewnętrze bagażnik.

Silnik

Już po odgłosie pracy można poznać, że to jednostka trzycylindrowa. Wielkiej dzielności oczekiwać po niej nie można, ale jeśli mamy tego świadomość, to nie będzie tak źle. Średnie spalanie na poziomie 5,9 l uznajemy za przyzwoite. Po części to zasługa jazdy w trybie Eco.

Czasami, niestety, niezbyt precyzyjnie działała skrzynia biegów.

Podsumowanie

Sandero jest wprawdzie niewielkim, ale przestronnym i dość praktycznym samochodem osobowym. Jej podstawowym atutem jest cena, ale nie sposób nie dostrzec także ekonomicznego silnika oraz przestronnego wnętrza. Doceniamy także jej bogate wyposażenie z nawigacją, tempomatem i kamerą cofania włącznie. Jak to bywa w przypadku niezbyt drogich aut, sandero ma niewyszukane zawieszenie i na złych nawierzchniach dudni w nim i trzęsie.

Dacia Sandero nie jest specjalnie szybka ani dynamiczna, ale za to dość zwrotna i ekonomiczna. Polecamy kierowcom, którzy nie lubią przepłacać za samochód, do codziennej jazdy.

Ryszard M. Perczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.