Dlaczego lotnisko musi być sexy?
Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie i światowe lotniska? Tego dowiemy się podczas pierwszego dnia EFG.
W dzisiejszych czasach lotniska nie stanowią jedynie miejsc, z których wylatujemy na zagraniczne wycieczki, czy wybieramy się w służbowe podróże. Obecnie to nowoczesne centra, huby transportowe, miejsca gdzie biznes obecny jest na każdym kroku.
15 października, podczas pierwszego dnia Europejskiego Forum Gospodarczego Łódzkie 2018, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi portami lotniczymi, rozmawiać będą uczestnicy panelu „Lotnisko musi być sexy! O wyzwaniach polskiego lotnictwa, krajowego i regionalnego, z perspektywy rozwoju rynku europejskiego i biznesu”.
Moderatorem panelu będzie Artur Fraj, dyrektor handlowy i prokurent Portu Lotniczego Łódź. Niewątpliwą atrakcją dla uczestników tego panelu będzie obecność gościa specjalnego, Jacka Krawczyka, przewodniczącego Grupy Pracodawców Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego.
Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Jakub Benke, prezes zarządu Bartolini Air, Leszek Chorzewski, p.o. prezesa zarządu Portu Lotniczego Warszawa-Modlin oraz Anna Midera, prezes zarządu Portu Lotniczego Łódź.
Jakie tematy poruszone zostaną podczas panelu? Ważnym zagadnieniem będzie temat współpracy między lotniskiem centralnym a polskimi portami regionalnymi. Uczestnicy panelu poznają europejskie modele współpracy w zakresie transportu pasażerskiego. Dowiedzą się także, jaka współpraca będzie najlepsza?
Wiemy, że polski rynek lotniczy osiągnął współczynnik mobilności lotniczej na poziomie 1. W samym tylko 2017 r., z lotniczych przewozów skorzystało blisko 40 mln pasażerów. Podczas panelu spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: jak wyglądają perspektywy czekające polską awiację w najbliższych latach?
Jednak pasażerowie i loty to nie wszystko. Lotnisko jest jak centrum handlowe - musi zarabiać. Uczestnicy panelu rozmawiać będą o przychodach pozalotniczych i strategiach lotnisk w zakresie rozwoju działalności komercyjnej.
Jak sprostać wymogom biznesu w zakresie obsługi indywidualnego lotnictwa komunikacyjnego? Poza tym, przyjrzymy się innowacjom i zmianom w lotniczych podróżach służbowych.
Kolejną ważną kwestią dyskutowaną podczas panelu będą problemy, z którymi boryka się cała branża: Co najbardziej zagraża rozwojowi: brak personelu lotniczego, zbyt wolna podaż statków powietrznych czy może zmienna i dynamiczna struktura potoków pasażerskich? Na panel zapraszamy pierwszego dnia Forum w godz. 13-14.30.