Z piętnastu autobusów, które kupiły władze Przemyśla dla Miejskiego Zakładu Komunikacji, trzynaście będzie miało silniki dieslowskie. Pozostałe dwa na gaz CNG. Dlaczego miasto postawiło na diesle skoro Europa odchodzi od tego rodzaju silników?
- Uważamy to za duże nieporozumienie i zaprzeczenie idei miasta wolnego od smogu, jeżeli gmina miejska Przemyśla inwestuje w przestarzały napęd dieslowski. Inne samorządy odchodzą od kupowania autobusów dieslowskich, zwracając się w kierunku pojazdów hybrydowych lub na gaz CNG - twierdził podczas konferencji prasowej Błażej Wilk z Przemyśla.
Według niego sprawa jest tym bardziej dziwna, że przemyski MZK posiada własną stację tankowania pojazdów gazem CNG i jest to paliwo praktycznie nieemisyjne i tanie.
W dalszej części artykułu m.in.:
- dlaczego miasto wybrało autobusy z silnkiem diesla
- cena autobusu z CNG i z sielnikiem diesla
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień