Do baków lejemy coraz gorsze paliwo. To może uszkodzić silnik
Olej napędowy, czyli paliwo stosowane w autach z silnikami wysokoprężnymi, może niespełniać norm, bo za długo przeleżało w zbiorniku na stacji. Tak przynajmniej wynika z naszych ustaleń i twardych danych Inspekcji Handlowej, która wykonuje badania próbek paliw na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- W tym roku na około sto pobranych próbek pobranych na stacjach w województwie kujawsko-pomorskim zakwestionowaliśmy siedem. Jedna dotyczyła benzyny, a pozostałe oleju napędowego. W ubiegłym roku, w całym roku, wątpliwości budziło tylko cztery próbki - wylicza Tadeusz Klein z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, naczelnik wydziału Kontroli Paliw, Handlu i Usług Branży Przemysłowej. - Gdy stwierdzimy odstępstwa od norm, jesteśmy zobowiązani do powiadomienia prokuratury, która jednak z reguły umarza postępowanie.
Skąd bierze się paliwo, które może uszkodzić silnik naszego samochodu? Co robić w takim przypadku? Czytaj w dalszej części artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień