Do domu wahadłowo. Przez trasę niepodległości

Czytaj dalej
Fot. Wojciech Wojtkielewicz
Tomasz Mikulicz

Do domu wahadłowo. Przez trasę niepodległości

Tomasz Mikulicz

Na odcinkach ul. Armii Krajowej, Szarych Szeregów i Magnoliowej będzie można jeździć tylko jedną częścią jezdni. Według naszego Czytelnika tak powinno być również tam, gdzie drogi zamknięte są całkowicie.

Od dziś od godz. 10 kierowcy muszą się liczyć z połówkowym zawężeniem jezdni na:

Na czas prowadzenia prac zostaną utrzymane dojazdy do parkingów, posesji i zatok autobusowych.

Utrudnienia potrwają ok. dwóch miesięcy. Związane są z budową trasy niepodległości na odcinku od ul. Narodowych Sił Zbrojnych do alei Paderewskiego.

Mieszkańców północno-zachodniej części miasta czekają kolejne utrudnienia. Na odcinkach trzech ulic będzie można skorzystać tylko z jednego pasa ruchu.

- I takie rozwiązanie powinno być przyjęte wszędzie tam, gdzie teraz w ogóle nie można przejechać - mówi Andrzej Grabowski, mieszkaniec okolic ul. Bacieczki.

Pokazuje zamknięty fragment ul. Armii Krajowej. - Tu przecież nie ma głębokich wykopów. Co stało na przeszkodzie, by miasto pozwoliło mieszkańcom tędy przejechać? - pyta nasz Czytelnik.

Według niego, choć na jezdni nie ma asfaltu można tędy swobodnie przejechać po żwirze. - A tak, od kwietnia, żeby z ul. Sikorskiego dostać się na ul. Bacieczki trzeba jechać dookoła - podkreśla Grabowski.

Rzeczniczka prezydenta Urszula Mirończuk mówi, że budowa trasy niepodległości to gigantyczna inwestycja, która wymaga różnego rodzaju prac.

- Przepraszamy mieszkańców za utrudnienia, ale najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa. Stąd taka, a nie inna organizacja ruchu - tłumaczy rzeczniczka.

Budowa trasy niepodległości trwa od lutego. Ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. Droga będzie się zaczynać od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych, a kończyć na ul. Wiadukt. Powstaną m.in. dojazdy z osiedli do głównej trasy, drogi rowerowe, chodniki, zieleńce, ekrany akustyczne. Do tego wiadukty, tunele, kładki dla pieszych i rowerzystów oraz jedenaście dwupoziomowych skrzyżowań.

Tomasz Mikulicz

Zajmuję się sprawami miejskimi, czyli m.in.: białostocką i podlaską polityką samorządową, architekturą, urbanistyką i ochroną zabytków. Opisuję też obrady rady miasta oraz zajmuję się też różnego rodzaju interwencjami zgłaszanymi przez mieszkańców. Zajmuje mnie również pisanie też o historii Białegostoku i najbliższych okolic. Zdarza mi się też zajmować działką kulturalną. Lubię wszak rozmowy z ciekawymi i inspirującymi ludźmi. W swojej pracy zwracam uwagę na szczegóły. Bo jak wiadomo diabeł tkwi właśnie w szczegółach.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.