Polacy stali się bardziej uważni w sklepach, czytają etykiety - mówi dr Joanna Szalacha-Jarmużek, ekspert Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego ds. patriotyzmu ekonomicznego.
Czy Polacy częściej kupują polskie produkty niż np. rok temu? I czy można wskazać wyroby lub branże, w stosunku do których patriotyzm konsumencki jest dziś najsilniej zauważalny?
Zdecydowanie częściej kupujemy polskie produkty i trend w tym względzie jest rosnący. Możemy już mówić śmiało o modzie na polskość. Patriotyzm ekonomiczny najsilniej jest zaakcentowany w branży spożywczej. Wybierający polską żywność uważają m.in., że jest ona świeża i pozbawiona konserwantów.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień