PKO Ekstraklasa - taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa piłkarska klasa rozgrywkowa w Polsce. Od 1 lipca obowiązuje odświeżony logotyp ligi, uwzględniający nowego sponsora tytularnego.
- Zmiana nazwy rozgrywek to efekt naszej trójstronnej umowy z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA. - W ramach trzyletniej współpracy, w tym sezonie następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę Lotto jako partner tytularny ligi. To pierwszy tego typu sponsoring rozgrywek piłkarskich w Polsce spośród instytucji finansowych, choć w Europie mamy takie pozytywne przykłady, choćby w Lidze Mistrzów, Premier League czy w La Liga. Tym bardziej cieszy nas, że w rozgrywki Ekstraklasy angażuje się największy bank w Polsce oraz jeden z największych banków w Europie.
Jako partner tytularny marka PKO Bank Polski będzie obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek PKO Ekstraklasy będzie prezentowany m.in. na koszulkach piłkarzy, w przestrzeni reklamowej wszystkich szesnastu stadionów, podczas transmisji telewizyjnych z meczów, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę.
Totalizator Sportowy, który z ligową spółką pracuje od 4 lat, a w ostatnich trzech sezonach jego marka - Lotto - była partnerem tytularnym rozgrywek, przejmuje funkcję partnera głównego Ekstraklasy. Będzie też w dalszym ciągu oficjalnym partnerem aplikacji mobilnej Ekstraklasy. W ramach umowy logotyp Lotto będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, będzie też szeroko eksponowany na wszystkich stadionach.