Na dziesięć telefonów odbieranych każdego dnia w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej, aż siedem dotyczy problemu związanego z wykupionymi wakacjami – czy z powodu zagrożenia koronawirusem można zrezygnować z wyjazdu i odzyskać pieniądze?
Skala problemu jest ogromna – nie ukrywają urzędnicy w bielskim Starostwie Powiatowym. Wiele osób wakacyjne wyjazdy wykupiło lub zaplanowało jeszcze przed wybuchem epidemii.
– Ten problem dotyczy 85 procent wszystkich telefonów, jakie odbieramy – mówi Irena Krzanowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Bielsku-Białej. –Mieszkańcy pytają o wyjazdy zaplanowane na czerwiec i lipiec – dodaje.
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych jest możliwe, by starać się o zwrot wpłaconych pieniędzy. Można odstąpić od umowy w sytuacji wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. W takim przypadku można jednak żądać tylko zwrotu zapłaconej kwoty, nie możemy ubiegać się o dodatkowe odszkodowanie.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień