Biuro promocji miasta poproszono o udział w festiwalu.
Szerokie kontakty ciechocińskiego biura kultury, sportu i promocji miasta zaowocowały zaproszeniem do udziału w międzynarodowym konkursie filmów turystycznych, ekologicznych i artystycznych FilmAT Festival. To już 12. edycja festiwalu, któremu patronują Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz wiele miast, urzędów marszałkowskich i ambasad.
Zaproszenie do udziału w festiwalu nadeszło w sierpniu. W mieście zastanawiano się, co można zaproponować festiwalowemu jury. Ostatecznie zdecydowano się wysłać na konkurs film „Ciechocinek uzdrawia poTężnie”, zwłaszcza że ma on szansę konkurować w kilku kategoriach.
- Udział w tym festiwalu to dla naszego miasta znakomita okazja do promocji jego walorów leczniczych i pokazania niekwestionowanego uroku - podkreśla Janusz Hawik, kierownik biura kultury, sportu i promocji miasta. - Film powstał na zlecenia samorządu miejskiego w ubiegłym roku i jest własnością miasta - podkreśla.
FilmAT Festival jest członkiem prestiżowej organizacji International Committee of Tourism Film Festivals CIFFT i uczestniczy w wyborze najpiękniejszego filmu turystycznego świata.
Za sam udział w tym festiwalu jego organizatorzy oferują roczną promocję filmu w nowej wersji bazy filmowej Tour-filmweb, pokaz jego angielsko-niemieckiej wersji językowej na największych targach turystycznych świata ITB w Berlinie oraz w międzynarodowym magazynie dla VIP-ów „Film, Art & Tourism”, prezentowanym na słynnym Festiwalu w Cannes - Cannes Corporate Media & TV Awards.