Firma CG Auto Gaz

Czytaj dalej
Materiał informacyjny

Firma CG Auto Gaz

Materiał informacyjny

Z perspektywy warsztatu zajmującego się montażem instalacji LPG ważne jest aby oferowana usługa była dla potencjalnego klienta atrakcyjna co najczęściej oznacza – przynosiła konkretne korzyści. Podstawowym kryterium staje się więc rachunek ekonomiczny czyli ile należy zainwestować aby później zacząć zyskiwać.

W trakcie wieloletniej praktyki zaobserwowaliśmy że taki sposób podejmowania decyzji dotyczy wszystkich którzy już użytkowali samochody zasilane LPG, wiele osób jednak decyduje się na montaż instalacji po raz pierwszy. Pomimo ograniczeń w podróżowaniu wciąż kupowane są samochody np. sprowadzane z zagranicy w których nie ma instalacji gazowej więc decyzja o przejściu na LPG jest zazwyczaj tylko kwestia czasu. .

Niewątpliwie planując montaż instalacji LPG należy skrupulatnie policzyć jak długo planujemy autem jeździć czyli ile tysięcy kilometrów rocznie będziemy pokonywać. Cena litra LPG wynosi średnio 45 % ceny litra benzyny i nie zakładajmy że może zdrożeje bo w ciągu ostatniej dekady nie przekroczyła 50%. Wynika to z prostego faktu: LPG jest produktem rafinacji ropy naftowej tak samo jak benzyna, jeśli zdrożeje jedno, musi zdrożeć i drugie.

Aktualnie kwota którą należy przeznaczyć na podstawową instalację do silnika czterocylindrowego to ok 2.400 PLN i jeśli przyjmiemy że oszczędzamy na paliwie 40 % to mamy zainwestowane pieniądze ,,w kieszeni” po przejechaniu ok 13 tyś. kilometrów. Najczęściej jest to okres ok roku, oczywiście jeśli samochód nie służy do celów zarobkowych. Jeśli mamy w planach przejechać samochodem 100 tyś. km to naprawdę kwota robi się imponująca.

Czy możemy zamontować instalację do każdego samochodu? Teoretycznie tak, praktycznie –zależy to od kilku rzeczy. Przede wszystkim na zasilanie paliwem LPG (czyli mieszaniną ciekłego propanu i butanu) adaptujemy silniki z zapłonem iskrowym czyli te jeżdżące normalnie na benzynie. Silniki z zapłonem samoczynnym czyli tzw. diesel możemy tylko ,,wesprzeć” dodając LPG do oleju napędowego w ilości 20-25 % . Dla większości klientów jest to nieopłacalne, choć sprawdzić się może w transporcie ciężarowym. Wracając do silników benzynowych to zarówno te starsze jak i nowe można z powodzeniem zasilać gazem LPG, ponieważ jest to paliwo zdecydowanie bardziej czyste niż etylina a nie mniej wartościowe pod względem właściwości fizykochemicznych. Powstałe przez lata mity na temat szkodliwości LPG dla silnika dalekie są od prawdy i zdecydowanie polecamy opieranie się na faktach i fachowej wiedzy montażystów.

Jakie samochody zatem trafiają do warsztatu? Otóż zarówno te 15 letnie jak i te świeżo po wyjeździe z salonu czy tuz po zakończonym okresie gwarancyjnym. Koszt montażu nie zależy również od wieku auta a wyłącznie od podzespołów jakie są zamontowane.

Zestawy czterocylindrowe są oczywiście najbardziej popularne i najtańsze, silniki sześcio- czy ośmio- cylindrowe to już większe koszty ale też zdecydowanie szybszy zwrot inwestycji ponieważ ilość spalanego paliwa jest zdecydowanie większa a zatem proporcjonalnie (i paradoksalnie) mamy większe oszczędności.

W przypadku samochodów nowych istnieje możliwość zamówienia instalacji bezpośrednio u dealera, do warsztatu trafiają jednak auta które są użytkowane w nauce jazdy czy taxi. Mamy stałą bazę takich klientów, w tym kilkadziesiąt pojazdów z zasilaniem hybrydowym. Tu warto wspomnieć o tym że producenci samochodów wprowadzają coraz więcej silników z napędem hybrydowym oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny. Od wielu lat mamy odpowiednio konfigurowane instalacje aby również nowoczesne silniki adaptować na zasilanie LPG. W hybrydowych silnikach Toyoty, Lexusa czy Kia można zamontować instalację LPG, zależnie jednak od rodzaju silnika może być to różny koszt. Silniki w wtryskiem bezpośrednim opracowujemy od kilku lat więc baza stale się powiększa, większość stanowią te z grupy Audi, VW, Skoda. Systemy gazowe w tym przypadku muszą być precyzyjnie dobrane i dokładnie regulowane dlatego też koszt takiej instalacji zaczyna się od 4 tyś. PLN.

Montaż instalacji LPG to przystosowanie silnika do zasilania paliwem innym niż etylina, o połowę tańszym i tak samo efektywnym. Są to konkretne i bardzo realne oszczędności choć decyzja co do montażu to sprawa indywidualna. Z perspektywy warsztatu montującego priorytetem jest właściwe dobranie podzespołów, staranność i fachowość wykonania. Bezproblemowa i tania jazda na LPG to największa korzyść dla klientów.

Firma CG Auto Gaz

Chorzowskiej 11A, Radom
Telefon komórkowy 666018709
Telefon Stacjonarny (48) 322 27 33

www.oferteo.pl/firma-cg-piotr-grabowski
Materiał informacyjny

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.