Gorzów ma nowe logo. Tyle, że nie dla każdego jest w sam raz
Do czego miasto jest w sam raz? Zdaniem urzędników i speców od reklamy - do edukacji. Chcą, by miasto wyróżniało się na tym tle wśród innych
- Gorzów ma być miastem, które będzie uczyło na każdym kroku – mówił we wtorek wieczorem prezydent Jacek Wójcicki. Okazją do tego była prezentacja - jak to nazwali urzędnicy - „aktualizacji marki miasta” - w łaźni miejskiej.
Przez ostatnie lata nasze miasto miało markę „Gorzów Przystań”. Jej logo było pomarańczowo-czerwono-białe. Teraz zastępuję ją hasło „Gorzów w sam raz”. Nazwa miasta w końcu będzie rozpoczynała się wielką literą. Cały napis będzie w szarym kolorze. Jedynie z czerwonego „ó” wychodzić będzie tzw. dymek z hasłem: w sam raz.
- Tamta marka, poza odmalowaniem logo, nie została wdrożona. I to jest jej największy problem – mówił nam we wytorek Wójcicki. Podkreśla jednak, że marka miasta się nie zmienia, a została zaktualizowana. – Staramy się ją dostosować do dzisiejszych czasów. „W sam raz” to jest myśl naszego rozwoju na najbliższe lata. Stawiamy na rozwój młodych ludzi – tłumaczył prezydent. Wyjaśniał też, dlaczego nowe logo gorzowianie zobaczyli bez zapowiedzi podczas meczu koszykarek. – O to chodziło, by był element zaskoczenia.
Nową markę przygotowała krakowska agencja Eskadra. Dlaczego wymyśliła hasło „w sam raz”?- Szukaliśmy czegoś, co będzie wyciągnięte z potrzeb mieszkańców – wyjaśniał wczoraj zebranym w łaźni Mateusz Zmyślony z Eskadry.
Co ma iść za samym hasłem? – Chcemy, by było to miasto jak najlepsze w swojej klasie w konkretnej dziedzinie – mówił spec od reklamy. Tą dziedziną ma być edukacja. – Edukacja jest kluczem, by wyciągnąć Gorzów spośród innych podobnych miast – dodawał.
By Gorzów mógł się wyróżniać, ma u nas powstać międzynarodowy konkurs innowacji w edukacji. A statuetka, która ma już swoją nazwę - Eduaward. To kompilacja słów: polskiego - edukacja i angielskiego - award, czyli nagroda. Ma stać się najbardziej prestiżowym wyróżnieniem w branży edukacyjnej (mają ją dostawać m.in. nauczyciele przedszkolni).
Budowa perełki edukacyjnej, jaką ma być w mieście Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu, ma się rozpocząć w 2018 r., a pierwsi uczniowie rozpoczną w nim naukę najwcześniej za cztery lata. Jak mówił wczoraj Zmyślony, marki powinny być aktualizowane średnio co sześć lat.
Aktualizacja marki nie wszystkim przypadła do gustu. – Mieliśmy już markę Gorzów Przystań. Należało ją tylko wypromować poza miastem – mówiła Katarzyna Miczał ze śródmieścia.
W czasie stopniowego zastępowania starego logo przez nowe w Gorzowie będą widoczne obie wersje marki miasta.