Jak reklamować wadliwy towar? Jak zwrócić nietrafiony prezent? PORADNIK

Czytaj dalej
Jadwiga Jenczelewska

Jak reklamować wadliwy towar? Jak zwrócić nietrafiony prezent? PORADNIK

Jadwiga Jenczelewska

Jak reklamować wadliwy towar? Jak zwrócić nietrafiony prezent? Nieodpowiedni kolor swetra, a nawet niewłaściwy rozmiar, nie jest powodem do reklamacji.

Jak zwrócić nietrafiony prezent?

Co roku w grudniu miewamy te same problemy - z nieudanymi, niechcianymi, nietrafionymi prezentami. Co możemy zrobić?

- Jeśli kupiliśmy świąteczne niespodzianki w zwykłym sklepie i okaże się, że obdarowana np. sweterkiem lub koszulą osoba wolałaby, aby były w innym kolorze czy rozmiarze, możemy próbować je wymienić - mówi Iwona Zapart, prezes katowickiego oddziału Federacji Konsumentów. - Czy tak się stanie, zależy od sprzedawcy. Do niczego go nie zmusimy, bo przepisy nie zobowiązują go do przyjęcia towaru, który nie ma wad. Niewłaściwy kolor lub rozmiar swetra trudno uznać za wadę.

Nawet gdy sprzedawca zechce wymienić towar na inny lub przyjąć go z powrotem, musimy pamiętać, że ma prawo zażądać od nas paragonu. Bez niego może odmówić zwrotu pieniędzy. Podobnie stanie się, gdy oderwaliśmy metki lub zniszczyliśmy opakowanie. Taki prezent naprawdę trudno oddać.

Dlatego zawsze, nim coś kupimy, warto zapytać sprzedawcę, czy i w jakim terminie będziemy mogli zwrócić lub wymienić nieudany podarunek. Jeśli sprzedawca zgadza się na to, poprośmy, aby z tyłu paragonu to poświadczył, przystawiając firmową pieczątkę sklepu. To ułatwi nam potem wymianę lub zwrot towaru.

Jak reklamować wadliwy towar?

W dalszej części artykułu:

  • Jak reklamować wadliwy towar?
  • czy paragon jest potrzebny?
Pozostało jeszcze 63% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Jadwiga Jenczelewska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.