Jak reklamować żywność i rozstrzygać spór ze sprzedawcą - zobacz zasady, terminy oraz ułatwienia
- Sklep nie chce przyjąć mojej reklamacji - skarży się Czytelnik z Bydgoszczy, który chciał zareklamować żywność. Wyjaśniamy, co zrobić w takiej sytuacji i z jakich ułatwień w razie sporu ze sprzedawcą możemy skorzystać, zwłaszcza podczas pandemii.
Z nietypową sprawą zgłosił się do nas pewien bydgoszczanin.
Z tym smalcem coś nie gra!
- Kupiłem w sklepie mięsnym 5 kilogramów gęsiego sadła, żeby przetopić je na smalec – opowiada Czytelnik z Bydgoszczy. - Smalec wlałem do słoików, które jak zawsze zaniosłem do piwnicy. Po kilku dniach spojrzałem i widzę, że coś z nim jest nie tak.
Jeśli chodzi o reklamowanie żywności, to obecnie obowiązują ogólne zasady składania reklamacji. Oznacza to, że żywność można reklamować w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Klient, reklamując żywność, może zażądać wymianu towaru na inny, obniżenia ceny, może też odstąpić od umowy, czyli zażądać zwrotu pieniędzy. W przypadku żywności naprawa towaru z oczywistych przyczyn nie wchodzi w grę.
Więcej o obowiązujących zasadach reklamacji i prawach konsumenta przeczytasz w pełnej wersji artykułu.
ZAPRASZAMY!
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień