Jak w opolskich sklepach oszukuje się klientów. Raport Inspekcji Handlowej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił inspekcji handlowej kontrolę w sklepach spożywczych. Skupiono się na placówkach z tradycyjną obsługą, czyli takich, gdzie sprzedawca podaje towar zza lady.
Sprawdzano przede wszystkim, jak informują o cenach i czy nie oszukują klientów na wadze, albo nie dopisują czegoś do rachunku. Inspektorzy kontrolowali m.in. te sklepy, na które wcześniej były skargi.
W sumie w całej Polsce skontrolowano 165 punktów handlowych, w tym 9 na Opolszczyźnie.
- Różnego rodzaju nieprawidłowości wykryliśmy w 78 procentach skontrolowanych placówek - informuje Justyna Kurowska z departamentu inspekcji handlowej UOKiK.
- Sklepy z tradycyjną obsługą mają największy problem z podawaniem informacji o cenach.
- Co ciekawe, wszyscy handlowcy dostali wcześniej informację o kontroli.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień