Marek Ponikowski

Jak zmartwychwstała marka Audi

Trudne początki w Ingolstadt: z lewej DKW F 10, model z nadwoziem firmy Baur ze Stuttgartu, wyprodukowany w liczbie niecałych 200 egzemplarzy, z prawej Fot. audi Trudne początki w Ingolstadt: z lewej DKW F 10, model z nadwoziem firmy Baur ze Stuttgartu, wyprodukowany w liczbie niecałych 200 egzemplarzy, z prawej prototypy mikrobusu F 89L Schnellaster
Marek Ponikowski

Kiedy w 1945 roku Saksonia znalazła się pod kontrolą sowieckiej administracji wojskowej, koncern Auto Union AG uległ likwidacji, a całe wyposażenie jego fabryk zakwalifikowano do wywozu do ZSRR.

W drugiej połowie kwietnia 1945 wojna w Europie była właściwie rozstrzygnięta. W swoim berlińskim bunkrze Adolf Hitler ciągle jeszcze liczył, że uratuje go okupująca Czechy Grupa Armii Środek feldmarszałka Schőrnera, ale sam Schőrner myślał już tylko o tym by skapitulować przed Amerykanami, a nie przed Armią Czerwoną.

Jak koncern Volkswagen przetrwał wielki kryzys po wojnie? Co go uratowało? Jak odrodziła się marka Audi, dziś jego perła w koronie?  Zobacz w tym artykule 

Pozostało jeszcze 92% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marek Ponikowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.