Już wiadomo, jak będzie wyglądał tunel w Świnoujściu
Stworzona wizualizacja nie będzie się różniła od tego, co powstanie w ciągu 5 lat w Świnoujściu.
Zastępca prezydenta, Barbara Michalska informuje, że wizualizacje, które mieszkańcy poznali do tej pory nie będą się znacznie różniły od tego, co powstanie w realu.
- Plany są zależne od decyzji środowiskowych - mówi Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia. - Nie mamy w tej kwestii dużego pola manewru, więc nie należy się spodziewać, że nastąpią radykalne zmiany w stosunku do tego, co planowane były do tej pory.
Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin zastępując istniejące przeprawy promowe. Będzie to tunel drążonym w korytarzu północnym. Jego całkowita długość wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.