Kampania #Bezpresji. W social mediach życie gwiazdy, w realu - zwyczajne. Nie wierz we wszystko, co widzisz w sieci

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Kampania #Bezpresji. W social mediach życie gwiazdy, w realu - zwyczajne. Nie wierz we wszystko, co widzisz w sieci

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Wizerunek pokazywany w sieci często nie ma nic wspólnego z prawdziwym życiem - mówią nastolatkom organizatorzy kampanii #Bezpresji. Młodzież w mediach społecznościowych najczęściej porównuje się z innymi, co może skutkować niską samooceną, depresją, a nawet poważniejszymi problemami.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Państwowy Instytut Badawczy NASK („Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów”, 2019), młodzi ludzie w wieku 13–17 lat spędzają w internecie codziennie średnio 4 godziny i 12 minut (w 2016 r. średnia ta wynosiła 3 godziny i 40 minut). Przez pandemię ten czas znacznie się jednak wydłużył.

Zdaniem ekspertów zbyt intensywne korzystanie z mediów społecznoś­ciowych może mieć fatalne skutki. Wiąże się bowiem z możliwością obniżenia samooceny, ryzykiem depresji, podwyższonym poziomem lęku, problemami ze snem, zaburzeniami odżywania. W skrajnych przypadkach może pogłębić się skłonność do auto­des­trukcji.

Niestety, nastolatkowie porównując się ze znajomymi, kolegami z klasy, celebrytami, czytając cudze wpisy,  nierzadko dochodzą do wniosku, że ich własne życie jest nieciekawe i nudne. Nie zdają sobie sprawy z tego, że często ten wykreowany  w sieci obraz ma niewiele wspólnego z prawdziwym życiem. 

Więcej czytaj w pełnej wersji artykułu.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nowosci.com.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.