Kto zrobi ulicę Grunwaldzką w Bydgoszczy? Wiemy więcej!
Kto zrobi ulicę Grunwaldzką w Bydgoszczy? Siedem firm powalczy o podpisanie kontraktu na budowę ulicy.
We wtorek otwarto koperty z przetargu na remont ul. Grunwaldzkiej. - Teraz przed komisją jest zadanie dokładnej analizy złożonych ofert - podaje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Sprawdzenie ich poprawności. Analiza pod kątem tzw. omyłek pisarskich, rachunkowych oraz innych, co najważniejsze niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. Sprawdzenie podpisów złożonych pod ofertami, czy złożyły je osoby uprawnione do reprezentowania danego wykonawcy.
Odrzucone będą też na tym etapie oferty zawierające rażąco niską cenę w stosunku do średniej ceny ofert lub do wartości zamówienia.
To, niestety, może trochę potrwać - nawet kilka tygodni. - Same kosztorysy ofertowe zawierają ponad tysiąc pozycji do tego należy dodać ich opisy. Później czas na składanie wyjaśnień. Szacujemy, że wyłonimy wykonawcę w ciągu kilku tygodni - zdradza Kosiedowski.
Dwa etapy przetargu
Wcześniej ze względu na strategiczne znaczenie inwestycji dla miasta, zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. - Finalnie wyłoniliśmy siedem podmiotów o największym doświadczeniu i zapleczu technicznym. Firmy zostały zaproszone do złożenia ofert.
Przypomnijmy w lutym tego roku została podpisana umowa na dofinansowanie rozbudowy ulicy Grunwaldzkiej z funduszy europejskich. Warta ponad 150 mln zł inwestycja uzyskała dofinansowanie na poziomie 113 mln złotych.
Najważniejsza trójka inwestycji
Przebudowa ul. Grunwaldzkiej obok budowy linii tramwajowej w ulicy Kujawskiej, jak również budowy przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej jest największym miejskim przedsięwzięciem, które będzie realizowane w najbliższych latach.
Projekt przewiduje budowę dwóch jezdni jednokierunkowych po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całym odcinku od Węzła Zachodniego do wylotu miasta. Dodatkowo na odcinku od ulicy Skośnej do ulicy Flisackiej w kierunku centrum miasta powstanie trzeci pas ruchu przeznaczony jedynie dla autobusów komunikacji publicznej. Konieczna będzie również przebudowa wszystkich skrzyżowań z ulicami poprzecznymi. Zakończenie inwestycji zostało zaplanowane na drugą połowę roku 2019.
Oferty złożyło siedem firm:
- Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA - lider - 77.354.738 zł
- Konsorcjum Eurovia Polska - lider - 81.755.874 zł
- Polaqua Sp. z o.o. - 85.581.524 zł
- Konsorcjum Trakcja PRKiI SA - lider - 77.827.974 zł
- Budimex SA - 75.836.942 zł
- Skanska SA - 82.828.282 zł
- Strabag Sp. z o.o. - 90.861.980 zł.