Który klient jest ostatni?
Wydział komunikacji w starostwie powiatowym pracuje w piątki, do godziny 13.45. Tę godzinę klienci muszą zapamiętać
Do redakcji GL zgłosił się pan Mariusz z Kożuchowa, który po raz drugi przyjechał do wydziału komunikacji w starostwie powiatowym w Nowej Soli dokonać wpłaty. Chociaż kasjerka jeszcze znajdowała się przy kasie, poinformowała petenta, że już żadnych wpłat nie przyjmuje, a kasa jest zamknięta. Pan Mariusz spojrzał na zegarek. – Jeszcze nie było czternastej, a tu już urząd nie jest czynny dla klientów. Moje rozgoryczenie było tym większe, że byłem już po raz drugi w tym wydziale i znowu nie zostałem obsłużony – opowiada pan Mariusz, który w celu załatwienia swoich spraw, nawet wcześniej zwolnił się z pracy. – Nie wiem, co mam powiedzieć mojemu szefowi, gdy po raz trzeci będę musiał mu oznajmić, że muszę jechać do... wydziału komunikacji w Nowej Soli? – zastanawia się mężczyzna.
Inna klientka wydziału, pani Kamila dwie godziny czekała w kolejce zanim została obsłużona. Za nią czekał jeszcze jeden klient, który po wyjściu pani Kamili z pokoju obsługi usłyszał, że już nie zostanie obsłużony, choć do 14.00 był jeszcze kwadrans. Dowiedział się, że musi przyjść następnego roboczego dnia. - Bardzo żal mi było tego człowieka, który z pokorą przyjął wiadomość i poszedł z niczym do domu – przyznaje pani Kamila.
Zwróciliśmy się do rzecznik starostwa powiatowego Dagmary Ostrowskiej i otrzymaliśmy następującą odpowiedź: - Obsługa klientów wydziału komunikacji starostwa powiatowego w Nowej Soli trwa w piątki, do godziny 13.45. Informacja o godzinach obsługi jest umieszczona na tablicy przed wejściem do budynku, dodatkowo informacje są wywieszone na drzwiach wewnątrz wydziału. Faktycznie, w piątek, 31 marca, przed samą godziną 14.00 pojawił się klient. Został on jednak poinformowany, że nie może zostać już dziś obsłużony, ale zapraszamy go w poniedziałek. Urząd starostwa powiatowego jest czynny w piątki, do godziny 14.00. Obsługa klientów nie pokrywa się z godzinami pracy urzędu. Te kilkanaście minut jest potrzebne na podliczenie spraw z danego dnia, przejrzenie i ewentualne uzupełnienie zapisów na dokumentacji, zabezpieczenie pieczątek i komputerów. Przy urządzeniu do wydawania biletów kolejkowych widnieje informacja, że wydanie biletu nie gwarantuje obsługi w danym dniu. Jeżeli chodzi o kasę, sprawdziliśmy wydruki z piątku. Ostatnia wpłata była dokonana o 13.48. Ale ponieważ było to już po godzinach obsługi, kasjerka zamknęła drzwi, dając do zrozumienia, że w tym dniu nie jest już w stanie nikogo przyjąć. Kasa prowadzona przez bank jest czynna w godzinach obsługi klientów starostwa powiatowego – wyjaśnia rzeczniczka.