W polskich salonach sprzedaży marki Kia jest już odświeżony model Niro. Teraz ten kompaktowy crossover jest dostępny także w wersji Plug-in, tzn. z możliwością doładowywania akumulatorów ze źródła zewnętrznego.Niro to nie tylko auto nowoczesne, ale również bardzo ładne.
W roku 2016 do gamy modeli marki Kia dołączył zupełnie nowy samochód Niro. W jego przypadku najważniejsze jest to, że napędzała go hybryda. Od czasu debiutu dilerzy Kia sprzedali już prawie 300 tysięcy Niro, z czego ponad 100 tysięcy w Europie. Okazało się bowiem, że rynek czekał na tej wielkości samochód z oszczędnym napędem spalinowo-elektrycznym. Poza tym Kia Niro zwracała na siebie uwagę efektownym wyglądem. W sumie walory te były na tyle przekonywające, że w zeszłym roku na rynku europejskim ten kompaktowych wymiarów crossover był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia. To m.in. duże zainteresowanie kierowców tym modelem spowodowało, że postanowiono go jeszcze ulepszyć. Odświeżoną wersję po raz pierwszy pokazano na wiosennym salonie samochodowym w Genewie.
Dobry jest jeszcze lepszy
Niro przeszła gruntowny facelifting. Wprowadzono w niej wiele ulepszeń. Model, który łączy w sobie wszechstronność crossovera z zaletami samochodów hybrydowych, zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku.
Odświeżona Niro wyróżnia się nowymi detalami w wyglądzie nadwozia, lepszej jakości materiałami we wnętrzu i nowymi możliwościami jego personalizacji. Obydwie wersje napędowe Niro, tj. Hybrid i Plug-in Hybrid, są od teraz oferowane z zaawansowanym systemem UVO CONNECT.
Stylistycznie nadwozie Niro nawiązuje do wyglądu elektrycznego e-Niro, gdyż taka odmiana jest również produkowana, choć w Polsce na razie niedostępna. Crossover w odświeżonej wersji zachował typowe elementy designu samochodów marki Kia, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Otrzymał jednak nowe zderzaki z przodu i z tyłu. Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również w tym modelu dostępne opcjonalnie reflektory w całości wykonane w technice LED.
Można bardziej po swojemu
Z kolei na nowo zaprojektowane światła LED z tyłu nadają Niro jednocześnie bardziej wyjątkowego i nowoczesnego wyglądu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.
Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują do wyboru np. dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu Plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.
Niro po faceliftingu oferuje także wiele systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny jest w niej np. aktywny tempomat (Smart Cruise Control) wzbogacony o funkcję Stop & Go, dzięki której auto potrafi zatrzymać się, jeśli pojazd przed nim się zatrzyma, i ruszyć, jeśli ruszy ten przed nim.
System Lane Following Assist monitoruje zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywa znaki drogowe, aby utrzymać Niro na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. Odpowiada też za przyspieszanie, hamowanie i kierowanie autem w zależności od poprzedzających samochodów.
System wykorzystuje rozmaite czujniki, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego auta, i pomaga kierowcom wykonać manewr zmiany pasa ruchu.
A poza tym...
Oprócz tego systemu Niro oferuje wiele innych, do których w zależności od wyposażenia należą m.in. system zapobiegania kolizjom czołowym, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent zmiany świateł, system ostrzegania przed pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek oraz systemy ostrzegania - o kolizji z tyłu i o ograniczeniu prędkości.
A co w środku?
W kabinie Niro wprowadzono wiele drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów.
Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem wysokiej jakości, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Do Niro jest oferowany system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników.
W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami. Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego - w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.
Benzynowy plus elektryczny
Napęd hybrydowy w Niro składa się m.in. z silnika benzynowego 1,6 l (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), który współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (Niro w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in).
W ruchu miejskim hybrydowa Niro typu Plug-in może przejechać do 65 kilometrów, wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi ok. 49 kilometrów.