W sklepach internetowych spory ruch. Trwają wakacyjne wyprzedaże. Oszuści nie wypoczywają, proponują fikcyjne, dużo tańsze produkty, a my dajemy się nabrać.
Konsumenci miesięcznie wydają w internecie łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru - wynika z najnowszego badania Gemiusa. Ponad połowa badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie zmienią się. 6 proc. chce zmniejszyć je, a 30 proc. planuje zwiększyć.
Jednocześnie Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NC Cyber) w NASK odnotowuje stale bardzo dużą liczbę zgłoszeń dotyczących fałszywych sklepów internetowych.
Tylko od początku okresu świątecznego do stycznia tego roku, gdy liczba fałszywych sklepów wzrasta najbardziej, liczba zarejestrowanych przez centrum incydentów przekroczyła 118.
Oszuści nie wypoczywają, proponują fikcyjne, dużo tańsze produkty, a my dajemy się nabrać. Jak nie dać się nabrać? Czytaj w dalszej części artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień