Małgorzata Oberlan

Liczba skarg konsumenckich na przedsiębiorców nie maleje. Klienci, także w Toruniu, mogą jednak liczyć na pomoc

Reklamacje obuwia to od dawna największa bolączka sklepowa Fot. Polska Press Reklamacje obuwia to od dawna największa bolączka sklepowa
Małgorzata Oberlan

1251 razy interweniował w minionym roku miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Więcej interwencji w kraju było tylko w Łodzi i Warszawie. W jakich sprawach najczęściej?

- Pierwsze miejsce w rankingu problemów konsumentów w Toruniu zajmują reklamacje towarów. Po pierwsze - butów i jest to tendencja utrzymująca się od dawna. Po drugie - sprzętu rtv/agd oraz mebli - wylicza Bożena Sawicka, dyrektora biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu.

Jeśli natomiast chodzi o usługi, to w Toruniu najczęściej konsumenci skarżą się na usługi telekomunikacyjne. - Umowy na nie zawierane są zazwyczaj przez telefon. Wiele osób wciąż nie ma świadomości tego, że wystarczy ustne potwierdzenie czegoś w trakcie rozmowy z telekonsultantem albo jeden wysłany SMS, by doszło do zawarcia czy przedłużenia umowy. Stąd bierze się mnóstwo problemów - podkreśla dyrektor Bożena Sawicka.

Pozostało jeszcze 76% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Małgorzata Oberlan

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.