1251 razy interweniował w minionym roku miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Więcej interwencji w kraju było tylko w Łodzi i Warszawie. W jakich sprawach najczęściej?
- Pierwsze miejsce w rankingu problemów konsumentów w Toruniu zajmują reklamacje towarów. Po pierwsze - butów i jest to tendencja utrzymująca się od dawna. Po drugie - sprzętu rtv/agd oraz mebli - wylicza Bożena Sawicka, dyrektora biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu.
Jeśli natomiast chodzi o usługi, to w Toruniu najczęściej konsumenci skarżą się na usługi telekomunikacyjne. - Umowy na nie zawierane są zazwyczaj przez telefon. Wiele osób wciąż nie ma świadomości tego, że wystarczy ustne potwierdzenie czegoś w trakcie rozmowy z telekonsultantem albo jeden wysłany SMS, by doszło do zawarcia czy przedłużenia umowy. Stąd bierze się mnóstwo problemów - podkreśla dyrektor Bożena Sawicka.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień