Linia kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle będzie remontowana

Czytaj dalej
Fot. Archiwum
Sławomir Draguła

Linia kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle będzie remontowana

Sławomir Draguła

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na remont linii kolejowej E30 na odcinku Opole - Kędzierzyn-Koźle. Szacunkowy koszt prac to nawet 628 mln zł!

- Wyłoniony wykonawca będzie najpierw musiał zrobić dokumentację remontu, a potem wykonać prace modernizacyjne - wyjaśnia Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dlatego całość przedsięwzięcia zaplanowano na lata 2020 - 2023. A zakres robót jest olbrzymi. Na 40-kilometrowym odcinku pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Groszowicami wymienione zostaną tory, rozjazdy i sieć trakcyjna, zmodernizowane zostaną nastawnie, urządzenia sterowania ruchem, mosty i wiadukty, a także 27 przejazdów kolejowo-drogowych.

Wyższy komfort obsługi podróżnych zapewni przebudowa peronów na stacjach i przystankach w: Kędzierzynie-Koźlu, Raszowej, Zdzieszowicach, Jasionie, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Opolu Grotowicach i Groszowicach. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Z kolei przebudową objęte będą m.in. istniejące przejścia pod torami w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą pomiędzy oboma miastami do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120. Dziś są odcinki gdzie obowiązują ograniczenia nawet do 60 km/h. A to właśnie na trasie pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem i Opolem jeżdżą nowoczesne Impulsy zakupione ostatnio przez województwo opolskie.

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą pomiędzy oboma miastami do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120.

Ich prędkość maksymalna to 160 km/h. Inwestycja realizowana jest w ramach większego projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”, którego szacunkowy koszt w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 628,5 mln zł.

Na roboty od Opola Groszowic do Opola Zachodniego zostanie ogłoszony osobny przetarg.

Sławomir Draguła

Z mediami jestem związany od 1997 roku. Zaczynałem jako dziennikarz. Mam wieloletnie doświadczenie w redagowaniu lokalnych tygodników Nowej Trybuny Opolskiej oraz branżowego wydawnictwa Strefa Biznesu. Dziś stawiam na nowe technologie. Jestem wydawcą portali nto.pl i naszemiasto.pl. Odpowiadam też za pozycjonowanie i rozwój portali, które są niekwestionowanymi liderami odsłon oraz w liczbie unikalnych użytkowników w województwie opolskim. Prowadzę także profile społecznościowe obu medialnych marek. Współtworzyłem portal motoryzacyjny regiomopto.pl, obecnie motofakty.pl. Po odejściu od laptopa trenuję karate kyokushin i przerzucam ciężary na siłowni. Jestem też wielkim fanem motoryzacji, a szczególnie sportowych samochodów.



Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.