Michał Tusk wozi bydgoszczan na lotnisko i z powrotem

Czytaj dalej
Fot. Maciej Czerniak
Maciej Czerniak

Michał Tusk wozi bydgoszczan na lotnisko i z powrotem

Maciej Czerniak

Syn byłego premiera rozkręca autobusowy biznes. Autobusy GDNExpress kursują codziennie do Gdańska. Odjeżdżają z dworca PKS w Bydgoszczy. Po drodze zatrzymują się w Osielsku, Świeciu i Nowych Marzach.

- Żadne tam furgony z zasuwanymi drzwiami bez okien! To normalne autobusy. Ze skórzanymi fotelami. Tyle, że autobusy krótsze, mniejsze nieco. Jeżdżę dość często, bo do córki latam z Gdańska - mówi pani Elżbieta, mieszkanka Bydgoszczy. Spotykamy ją na dworcu PKS w centrum miasta. Czeka na busa firmy GDNExpress.

Transportowy biznes

- A, że to Tuska młodego?! Pierwsze słyszę - śmieje się klientka. - A być może. Ale mnie chodzi tylko o to, żeby się szybko do Gdańska dostać.

Firma GDNExpress działa od ubiegłego roku. Autobusy GDNExpress kursują codziennie. Odjeżdżają z dworca PKS w Bydgoszczy. Po drodze zatrzymują się w Osielsku, Świeciu i Nowych Marzach. Pokonanie trasy z Bydgoszczy do Gdańska zajmuje 2 godziny i 10 minut.

Z informacji w bazie Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że firma mieści się przy ulicy Asnyka 1/1 w Gdańsku. To ten sam adres, który przypisany był wcześniej innemu przedsiębiorstwu o nazwie Aviarail Consulting Michał Tusk. W serwisie Money.pl do dzisiaj syn byłego premiera, a obecnego szefa Rady Europejskiej figuruje jako właściciel tej firmy.

Z kolei w zakresie działalności przedsiębiosrstwa GDN-Express wyszczególniono trans port lądowy pasażerski oraz „autobusowy transport międzymiastowy i wiejski”. W KRS znajduje się również nzazwisko prezesa Mariusza Andrzejcza-ka. Jak się okazało, ta informacja jest już nieaktualna.

Człowiek od zarządzania

- Prezesem byłem do końca ubiegłego roku - wyjaśnia Andrzejczak. - Po prostu o zmianach personalnych decyduje główny akcjonariusz. Tak jak sobie życzy, tak jest wykonywana praca organów zarządczych. Ja akurat bardziej specjalizuję się w sprawach dotyczących organizacji i zarządzania. Też taka była moja rola - mówi biznesmen, który jest również radnym Platformy Obywatelskiej w Gdańsku. - Funkcję prezesa pełniłem, gdy firma zaczynała swoją działalność, kiedy dokonywane były wszystkie kwestie związane z jej rejestracją, z rejestracją samochodów, ich zakupem i tak dalej. Natomiast, kiedy przedsiębiorstwo już wystartowało, kiedy zajęło się już bezpośrednią obsługą ruchu, to w tych sprawach kompetencje przejął nowy prezes.

Na stronie firmy znajduje się numer telefonu komórkowego. Mogą pod ten numer dzwonić klienci i pasażerowie. W odpowiedzi na pytanie o możliwość rozmowy z właścicielem, słyszymy, by wysłać maila z prośbą o kontakt. Potwierdza się informacja, że to właśnie Michał Tusk jest właścicielem większości udziałów i prezesem firmy.

- Spółka powstała we wrześniu 2015 roku, działalność operacyjna rozpoczęła się w czerwcu 2016 roku - mówi Michał Tusk. I wyjaśnia, że na pomysł założenia transportowego biznesu wpadł ucząc się na błędach i doświadczeniach poprzedników, między innymi przewoźnika PKS.

Pomysł sprzed lat

- Rynek linii autobusowych łączących lotnisko w Gdańsku z sąsiednimi ośrodkami miejskimi rozwija się dynamicznie od kilku lat - mówi Tusk. - Przed 2015 rokiem Port Lotniczy Gdańsk miał bezpośrednie połączenie autobusowe między innymi ze Słupskiem, Koszalinem, Elblągiem i Olsztynem.

Opowiada też o swoich doświadczeniach z pracy w Porcie Lotniczym. - Próbowałem wtedy zachęcić przewoźników autobusowych do otwarcia połączenia z Bydgoszczą. Bez sukcesu, bo połączenie realizowane w 2013 roku przez PKS Bydgoszcz utrzymało się zaledwie przez kilka miesięcy. Stąd też mój pomysł by zająć się tym samodzielnie - dodaje.

Maciej Czerniak

Zajmuję się tematyką kryminalną, policyjną, jestem autorem relacji sądowych. Piszę też na tematy bieżące, dotyczące samorządu, problemów mieszkańców. Co najbardziej lubię w pracy? Zaskakujące historie, które mam przyjemność przedstawiać Czytenikom. Jak wiadomo, życie pisze najlepsze scenariusze. Nie tylko filmowe.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.