Mieszkańcy Świekatowa są wściekli na InPost. Listy nie dochodzą
Firma zapowiada kontrolę obszaru.
Kamil Szatkowski z Janiej Góry w gminie Świekatowo był o krok od kłopotów. - Straciłbym rentę, gdyby nie dotarł do mnie list z KRUS. Doręczył mi go listonosz Poczty Polskiej a nie pracownik InPost, odpowiedzialny za to zadanie - podkreśla Szatkowski.
Listonoszem w Świekatowie jest Sławomir Partyka, sołtys tej wsi. - Znalazłem list do pana Szatkowskiego pod płotem we wsi obok. Przekazałem mu go, bo znam wszystkich mieszkańców - wyjaśnia.
Szatkowski jest wdzięczny sołtysowi i nie zostawia suchej nitki na InPost.
- Wielu ludzi ma z nimi problemy. Strach pomyśleć, ile jeszcze kłopotów czeka nas przez tę firmę - martwi się Czytelnik.
- Przesyłka do tego pana została nadana jako list zwykły a nie polecony, nie wymagała więc potwierdzenia odbioru - tłumaczy Natasza Wyroba, specjalista do spraw reklamacji InPost. - Listy zwykłe są również umieszczane w skrzynkach przydrożnych Poczty Polskiej, z których możemy korzystać od 1 maja 2015 r. Przesyłki zwykłe nie podlegają rejestracji w systemie śledzenia, w związku z czym identyfikacja aktualnego stanu realizacji tej korespondencji jest niemożliwa. Jednak informacja w sprawie zastrzeżeń została przekazana do oddziału Świecie, odpowiedzialnego za wskazany obszar.
Mieszkańcy gminy Świekatowo liczą na poprawę. - Ja też nie dostałam z KRUS wezwania do zapłaty za ostatni kwartał 2015 roku - opowiada pani Aleksandra ze Świekatowa (dane do wiadomości redakcji). - Dobrze, że mam doświadczenie i zwróciłam na to uwagę. Zadzwoniłam do KRUS, gdzie zapewniali, że wysłali zawiadomienie.
Kłopoty z InPost miała też córka pani Aleksandry. - Zgłosiła się jako potencjalny dawca szpiku kostnego. Znalazła ją po jakimś czasie w śniegu. Nie nadawała się do niczego.
Sołtys Partyka twierdzi, że nie raz spadły na niego żale, które należały się InPost.
- Nie każdy wie, że Poczta i InPost to dwie różne firmy - tłumaczy.
InPost deklaruje, że reklamowany obszar zostanie poddany monitoringowi. - Wszystkie uwagi kierowane pod naszym adresem stanowią dla nas źródło istotnych informacji oraz wskazówek usprawniających funkcjonowanie naszej firmy z perspektywy klientów - zapewnia Natasza Wyroba.