Mikroprzedsiębiorstwa nie radzą sobie na starcie
Tylko dwie trzecie mikroprzedsiębiorstw utrzymuje się na rynku po pierwszym roku działalności. Sytuacja tych, które przetrwają, jest w kolejnych latach działalności trudniejsza niż pozostałych podmiotów.
Powodem trudności są pieniądze, a konkretnie ich brak - rozwój wymaga inwestycji, które często mogą przerastać możliwości finansowe małych podmiotów. Analitycy Polskiej Agencji rozwoju Przedsiębiorczości zauważyli , że im mniejsza firma, tym mniejsze zaangażowanie środków własnych w inwestycje. Przy tym - jak wskazują wyniki badania Smartscope dla Aasa Polska - niemal połowa mikrofirm jest zainteresowana dodatkowym finansowaniem zewnętrznym, a co czwarty pozyskane środki przekazałby właśnie na rozwinięcie działalności. Jednak aż 14 pr oc. nie ma wiedzy na temat możliwości zdobycia zewnętrznego finansowania dla swojego biznesu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień