Ministerstwo szuka możliwości dla obwodnicy
Mamy zapewnienie, że Zachodnie Obejście Szczecina nie wypadło z planów.
Temat Zachodniej Obwodnicy Szczecina - jako składowej trasy szybkiego ruchu S6 łączącej Szczecin z Trójmiastem - przywołał ostatnio poseł PO Sławomir Nitras. Przed wyborami parlamentarnymi w 2015 r. mówił o planach rządu PO w sprawie przebiegu S6: z Kołbaskowa ma być poprowadzona przez Police, dalej prawdopodobnie tunelem na wysokości miejscowości Święta, przez Odrę i wreszcie do Goleniowa.
Przypomnienie tamtych obietnic denerwuje wicemarszałka Sejmu i posła PiS Joachima Brudzińskiego:
- Przed wyborami pani Kopacz i pan Nitras gotowi byli obiecywać nawet metro do Berlina. Tylko co zrobili przez osiem lat swoich rządów dla Szczecina i regionu? Nic. Jego kolega z partii, poseł Leszek Dobrzyński zapewnia: - Rząd PiS nie zapomina o obwodnicy. I dodaje: - Chcielibyśmy, aby to obejście powstało, bo to jest żywotna kwestia dla Szczecina i dla całego regionu szczecińsko-polickiego. Będziemy się zastanawiać i szukać pieniędzy. Daj Boże, aby w ciągu dwóch, trzech lat pojawiła się koncepcja i pierwsze przymiarki.
Symptomy optymizmu znajdziemy też w wypowiedzi ministerstwa infrastruktury. Szymon Huptyś, rzecznik resortu, zapewnia, że sprawa jest „wnikliwie analizowana”.
- Z uwagi na istotne znaczenie tej trasy dla sieci dróg ekspresowych - tłumaczy - trwają analizy możliwości jej realizacji zarówno w systemie tradycyjnym, jak i przy wykorzystaniu kapitału prywatnego. - Niewykluczona jest również współpraca na etapie przygotowania i realizacji z władzami samorządowymi, czy też portowymi.
Co w tej sprawie robią władze Szczecina? Trwa analiza wykorzystania środków w ramach Planu Juncknera.
- Na początku listopada doszło do spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa - tłumaczy Piotr Zieliński z urzędu miasta. - Projekt budowy Północ-no-Zachodniej Obwodnicy Szczecina został przekazany przez nie do Ministerstwa Rozwoju celem sprawdzenia i wypracowania modelu finansowania jego realizacji z ewentualnym wykorzystaniem Planu Junckera. Materiały przekazane z MIiB dotyczą pierwszego etapu budowy Północno-Zachodniej Obwodnicy Szczecina, czyli połączenia drogowo-tunelowego od węzła Police do węzła Goleniów.