Młodzi nie chcą iść do „branżówki”

Czytaj dalej
Fot. Piotr Idem
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Młodzi nie chcą iść do „branżówki”

Ewa Abramczyk-Boguszewska

- Nie pomogła zmiana nazwy na branżową - mówią dyrektorzy szkół w regionie. Młodzież nadal nie chce się bowiem uczyć w zawodówkach.

- W szkole branżowej nie mam ani jednej pierwszej klasy - mówi Roman Wojciechowski, dyrektor Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy. - Proponowaliśmy kandydatom zawód elektronik, ale nie znaleźli się chętni. Szkoda, ponieważ praca jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.

Nowa nazwa to za mało

Podobne wypowiedzi słychać w większości szkół w regionie. W tym roku szkolnym po raz pierwszy placówki przeprowadzały nabór do szkoły branżowej I stopnia, która zastąpiła dotychczasową zasadniczą szkołę zawodową. Jest to element wprowadzanej reformy oświaty.

Czy zmiana nazwy wpłynęła na zainteresowanie uczniów taką drogą edukacji? Jak wygląda ainteresowanie szkołami branżowymi w regionie? Czytaj w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Szkoła – to nie tylko miejsce, ale przede wszystkim uczniowie i nauczyciele. To oni tworzą ją każdego dnia. Dlatego też piszę o tym, co dla nich ważne: o ich problemach, codziennych sprawach, sukcesach i radościach. W swoich artykułach zawsze staram się pokazać dwie strony medalu, bo przecież w gruncie rzeczy chodzi nam wszystkim o to samo: o dobrą edukację dla dzieci. Sięgam również po opinie fachowców, którzy odnoszą się do aktualnej sytuacji w polskiej oświacie. Interesuje mnie też to, co dzieje się na polskich uczelniach, zwłaszcza tych z Kujawsko-Pomorskiego. Pisząc o edukacji, ciągle się czegoś uczę.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.