Na ul. Myśliborskiej w Gorzowie praca aż wre. Drogę chcą zrobić przed terminem, czyli kiedy?

Czytaj dalej
Jarosław Miłkowski

Na ul. Myśliborskiej w Gorzowie praca aż wre. Drogę chcą zrobić przed terminem, czyli kiedy?

Jarosław Miłkowski

Druga nitka ul. Myśliborskiej w Gorzowie miała być skończona w listopadzie tego roku. Wykonawca chce ją jednak oddać już pod koniec tegorocznych wakacji, czyli za pół roku.

- Pogoda dopisuje, więc prace postępują w miarę szybko – mówił nam w poniedziałek 24 lutego Sylwester Zuza, prezes Budomeksu.

Ta gorzowska firma jest wykonawcą budowy drugiej nitki ul. Myśliborskiej. Powstaje ona od Małyszyna do Agro-Biznesu.

Aktualnie trwają prace nad 700-metrowym odcinkiem pomiędzy stacją paliw przy ul. Myśliborskiej a Instytutem Hodowli i Aklimatyzacji Roślin (czyli Hodowlą Roślin Strzelce). Tu, już od końca stycznia, kierowcy jeżdżą po nowej nitce. Stara została rozebrana i teraz trwają prace nad budową jezdni, po której będzie jeździło się w stronę miasta.

Gdy byliśmy tam wczoraj, część robotników układała już krawężniki. Z kolei ciężki sprzęt układał kolejne warstwy podbudowy pod jezdnię. Usypany już został cement, na to jest układana warstwa piasku, a niebawem pojawi się kruszywo i będzie można układać asfalt. Po gotowej drodze mamy jeździć – w to aż trudno uwierzyć – już za kilka tygodni.

- Układanie asfaltu mamy zaplanowane po 10 marca – mówi prezes Zuza. Dodaje, że już w przyszłym miesiącu powinniśmy jeździć po nowej drodze. - Na tym 700-metrowym odcinku dostępne będą już obie jezdnie – mówi prezes Budomeksu.

W kwietniu przyjdzie czas na rozpoczęcie budowy kolejnego odcinka jezdni – mniej więcej na wysokości stacji paliw Orlenu. Wtedy też wykonawca będzie zajmował się budową dwóch rond. Pierwsze z nich powstanie tuż za Agro-Biznesem (patrząc od strony os. Staszica). Z jednej strony - w bliższej przyszłości - będzie można zjechać z niego w kierunku os. Europejskiego. Z drugiej strony będzie można do niego „podłączyć” drogę, która - w dalszej przyszłości – mogłaby powstać w północno-zachodniej części miasta.
Drugie rondo ma powstać na skrzyżowaniu Myśliborskiej z ul. Dobrą. By je zbudować, trzeba będzie wejść na teren instytutu hodowli roślin. Już teraz trwa tu wycinka drzew pod przyszłą jezdnię.

Budowa drugiej nitki ul. Myśliborskiej kosztuje 17,8 mln zł. W umowie Budomeksu z miastem jest mowa, że inwestycja ma zostać zakończona do listopada. Budomex chce ją zakończyć dużo szybciej.

- Prawdopodobnie już na koniec wakacji kierowcy będą jeździć obydwiema nitkami jezdni – mówi Zuza. Tym samym istnieje prawdopodobieństwo, że rozbudowa ul. Myśliborskiej zakończy się szybciej niż przebudowa ul. Kostrzyńskiej. Tę inwestycję robi z kolei Budimex, który jeszcze w zeszłym roku zapowiedział, że prace nad przejazdem przez tory kolejowe na Zatorze (jest ono na wysokości ul. Plac Słoneczny) potrwają do drugiego półrocza tego roku.

Prace nad rozbudową ul. Myśliborskiej rozpoczęły się w 2017 r. Pierwszy etap prac dotyczył odcinka od ronda Szczecińskiego do Agro-Biznesu. Teraz powstaje odcinek do węzła z drogą S3. I na całej długości już jesienią ul. Myśliborska będzie miała dwie jezdnie.

- A co z odcinkiem, który jest na wysokości byłej jednostki wojskowej? Od ronda niedaleko stadionu piłkarskiego ul. Myśliborska jest dwujezdniowa. Dwujezdniowa jest także al. Konstytucji 3 Maja. Wychodzi więc, że „brakuje” jeszcze drugiej nitki na wysokości komisariatu policji i starostwa – zauważa nasz dziennikarz w rozmowie z Wiesławem Ciepielą, rzecznikiem urzędu miasta.

- W najbliższym czasie nie ma w planach budowy drugiej jezdni w tym miejscu. Założenie było takie, by dwujezdniową ul. Myśliborską połączyć drogę S3 z Trasą Średnicową, czyli m.in. ul. Słowiańską – mówi rzecznik Ciepiela.

Jarosław Miłkowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.