Najmniejsze audi w rodzinie modeli ze znakiem Q
W tym roku Audi do grupy modeli oznaczonych literą Q dołączyło kolejny. Tym razem jest to Q2, najmniejsze auto w tym towarzystwie. Wystarczy jeden rzut oka aby dostrzec podobieństwo do reszty, a jednocześnie zauważyć odrębność.
Trochę coupe...
Niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupe i sprawiają wrażenie, jakby ten ucieleśniający sportowy styl życia pojazd, czaił się do startu. Detale, na które szczególnie warto zwrócić uwagę, to lampy główne w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedyńczo obramowana osłona chłodnicy i duże wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu długi spoiler na brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia, dopełniają dynamiczny obraz pojazdu. Wewnątrz pięć miejsc i duża przestrzeń bagażowa, oferująca sporo miejsca na sprzęt sportowy i duże zakupy. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie. Praktyczne rozwiązanie: tunel w oparciu tylnych siedzeń pozwala na przewożenie nart lub innych długich elementów.
... i crossover
W standardzie napęd jest w tym modelu przenoszony tylko na przednie koła. Dzięki krótkim zwisom i prawie 15 centymetrowemu prześwitowi, audi Q2 sprawnie pokonuje wzniesienia. Konieczną trakcję i odpowiednią przyczepność zapewnia stały napęd na cztery koła - standardowy w wariancie z topową, wysokoprężną jednostką napędową, która może zostać zestawiona z nowo zaprojektowaną, siedmiostopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Kto woli samodzielnie przełączać biegi, ucieszy się z manualnej skrzyni biegów.
Dla modelu Q2 Audi oferuje do wyboru pięć silników - dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 116 KM do 190 KM. Najmniejszy motor ma 1 l pojemności i moc maksymalną 116 KM.
Szofer jak król
Kierowcę, który siedzi jak w aucie sportowym, ale ma bardzo dobrą widoczność, wspiera szereg systemów. W krytycznych sytuacjach pomoże mu np. asystent awaryjnego hamowania. Inny samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, jeszcze inny monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma samochód.
Czy to już wszystko?
Obecnie gama modeli „Q” czyli crossoverów i SUV-ów „made in Audi” składa sie już z czterech modeli Q2, Q3, Q5 i Q7, a jak się nieoficjalnie mówi na tym się nie skończy.