Nasza akcja Uwaga! Wysyłając list lub odbierając przesyłkę w dowolnych placówkach Poczty Polskiej można też kupić codzienne wydanie Nowości
W najbliższych tygodniach będziemy pisać o usługach Poczty Polskiej, zaprezentujemy też jej pracowników.
Rozpoczynamy nową akcję, która ma przybliżyć Państwu szeroką ofertę poczty oraz przypomnieć, że w jej oddziałach można kupić i zaprenumerować prasę - w tym „Nowości”.
Co poniedziałek na naszych łamach Czytelnicy znajdą ciekawe i praktyczne informacje dotyczące pocztowych usług, poczytają też o pracy listonoszy, pań w okienkach i naczelników. Dowiedzą się Państwo, jak to się dokładne dzieje, że list czy paczka nadane np. w odległym o 250 km Koszalinie sprawnie trafiają do adresata w Toruniu.
Historia poczty w Polsce sięga bardzo zamierzchłych czasów. Oficjalnie tę publiczną instytucję powołał do życia król Zygmunt August w 1558 roku.
Od dawna przesyłek nikt już konno nie przewozi, a Poczta Polska jest nowoczesną, skomputeryzowaną i wyspecjalizowaną logistycznie instytucją. Zatrudnia obecnie prawie 80 tysięcy osób, a jej sieć to 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Instytucja ta to lider usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych oraz narodowy operator pocztowy, z którego oferty korzysta ponad 90 proc. Polaków.
Tu warto dodać, że tylko w ubiegłym roku Poczta Polska dostarczyła do naszych domów i mieszkań 120 mln paczek i mniejszych przesyłek.
Nie można zapominać, że poczta przyczynia się do propagowania polskiej historii - między innymi przez wydawnictwa filatelistyczne.
I jeszcze jedno. Według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 r. rynek książki zmniejszył się o 2,1 proc. Spadająca sprzedaż wpływa na strukturę dystrybucji i zamykanie tradycyjnych księgarni. Dlatego Poczta Polska uzupełnia luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach. W jej ofercie znajdują się książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.