Grzegorz Skowron

Nawet małe dzieci grają codziennie lub kilka razy w tygodniu. Czy gry wideo są groźne?

Nawet małe dzieci grają codziennie lub kilka razy w tygodniu. Czy gry wideo są groźne?
Grzegorz Skowron

Ponad połowa dzieci do siódmego roku życia gra na smartfonach i tabletach codziennie albo co najmniej kilka razy w tygodniu. Często rodzice nie wiedzą, w co grają dzieci, zwłaszcza te starsza.

Aż 69 proc. dorosłych użytkowników gier wideo grywa ze swoimi dziećmi na komputerach, konsolach i urządzeniach mobilnych. Ze smartfonów i tabletów codziennie lub kilka razy w tygodniu korzysta 55 proc. dzieci do 7. roku życia. W ich przypadku rodzice sprawdzają jeszcze, w co małe pociechy grają, ale im starsze dziecko, tym kontrola jest luźniejsza.

Takie wnioski płyną z najnowszych badań „Polscy gracze”, przeprowadzonych przez Krakowski Park Technologiczny i GryOnline.pl, zaprezentowanych podczas zakończonego wczoraj krakowskiego festiwalu Digital Dragons. Badania graczy internautów prowadzone są od kilku lat, ale po raz pierwszy poruszono w nich wątek wspólnego grania rodziców i dzieci oraz kontroli tych pierwszych nad drugimi.

Gry bez nadzoru

Ponad połowa rodziców deklaruje, że sprawdza, z jakich gier korzystają ich dzieci. Przy czym 7-latków kontroluje 65 proc. dorosłych, 10-latków nadzoruje 64 proc., ale 15-latków i starszych nastolatków - zaledwie 34 proc.

W dalszej części tekstu:

  • Jaką rolę powinni odgrywać rodzice?
  • Czy gry wideo wpływają na agresję u dzieci?
Pozostało jeszcze 67% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Grzegorz Skowron

Dziennikarz Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej, zajmujący się polityką, samorządem w Krakowie i Małopolsce, funduszami europejskimi i budownictwem

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.