Gdy powstawał był jednym z cudów niemieckiej techniki morskiej. Miał potężne maszyny i był szybki. Powstał w renomowanej stoczni Vulcan, która wodowała okręty dla cesarskiej floty - Hochseeflotte.
Stępkę pod budowę nr 270 położono w marcu 1905 roku. Wodowanie odbyło się 7 marca 1907 roku.
- Przy długości 117,4 metrów i szerokości 13,3 metra krążownik miał wyporność 3480 ton - pisze Armin Wulle w monografii poświęconej szczecińskiej stoczni „Der stettiner Vulcan”. - Jego główne uzbrojenie składało się z dziesięciu armat 10,5 cm. Dodatkowo krążownik miał osiem dział kalibru 5,2 cm.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień