Skontaktuj się z e-Doradcą NFZ, nie wychodząc z domu. E-doradca to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams.
Jakich informacji udzieli e-Doradca?
Z e-Doradcą porozmawiasz jedynie na tematy zawierające informacje ogólne:
- ubezpieczenie zdrowotne,
- prawo do świadczeń zdrowotnych,
- leczenie uzdrowiskowe,
- prawa pacjenta, skargi,
- zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci),
- ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki,
- refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne,
- zwrot kosztów leczenia,
- placówki medyczne i dostępne terminy leczenia,
- transport pacjenta,
- profil zaufany,
- zasady wypełniania wniosków,
- profilaktyka i promocja zdrowia, portal diety.nfz.gov.pl,
- zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ,
- zasady leczenia na terytorium UE/EFTA,
- leczenie planowane.
Kiedy możesz skontaktować się z e-Doradcą?
- w dni robocze od 8:00 do 16:00 po wcześniejszej rezerwacji wizyty
Jak umówić się z e-Doradcą?
- Wejdź na stronę www.e-doradca.nfz.gov.pl/.
- Wybierz województwo.
- Wybierz dzień i godzinę spotkania.
- Wybierz temat spotkania.
- Podaj swój adres e-mail.
- Zaznacz odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.
- Po zarezerwowaniu spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli zrobisz rezerwację po godzinie 16:00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym.
- W wyznaczonym terminie kliknij w link, aby połączyć się z pracownikiem NFZ.
Jak przygotować się do spotkania z e-Doradcą NFZ
- wybierz odpowiednie miejsce, które zapewni prywatność i ciszę podczas spotkania, z neutralnym tłem
- przygotuj komputer z kamerą i mikrofonem, laptop, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu
Ważne!
- Nie udostępniaj innym osobom zrzutów ekranu oraz nagrań ze spotkania.
- Podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował twojej tożsamości. Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak twojej indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia, bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka.
- Czas spotkania z e-Doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuża, pracownik NFZ może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem.
- Po zarezerwowaniu wideo-spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania.
Jakie warunki techniczne muszą być spełnione, aby odbyć wideo-spotkanie z e-Doradcą NFZ? Szczegóły znajdziesz na stronie www.nfz.gov.pl/
„Cicha godzina” w Śląskim Oddziale Wojewódzkim NFZ
Potrzebujesz spokoju i wyciszenia w czasie załatwiania spraw w sali obsługi klientów NFZ? Odwiedź nas w czasie „Cichej godziny” w obsłudze.
„Cicha godzina” to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu.
Przyjdź we wtorek między 14.00 a 15.00
W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w siedzibie głównej Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
Zarezerwuj dłuższą „cichą” wizytę
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Zarezerwuj taką wizytę w swoim oddziale wojewódzkim NFZ. Możesz to zrobić przez:
- stronę internetową - www.rejestracja.nfz.katowice.pl/
- telefon – zadzwoń na numer 800-190-590 (Telefoniczna Informacja Pacjenta)