Nowe życie starych dworców kolejowych. NIK sprawdziła, jak ono faktycznie wygląda

Czytaj dalej
Fot. Tomasz Hołod/Polska Press
Norbert Ziętal

Nowe życie starych dworców kolejowych. NIK sprawdziła, jak ono faktycznie wygląda

Norbert Ziętal

Od 2001 r. PKP może przekazywać samorządom zbędne spółce dworce kolejowe. Kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli zbadali w jaki sposób samorządy wywiązywały się z zadań zawartych w umowach o przekazaniu dworców.

Dlaczego PKP pozbywa się dworców? Bo z wielu powodów stają się niepotrzebne. Zwiększający się ruch samochody spowodował zamarcie ruchu kolejowego na wielu trasach. Do tego doszły duże koszty funkcjonowania budynków dworcowych.

Na koniec 2016 r. PKP zarządzała w kraju 2117 dworcami kolejowymi, z których tylko jedna trzecia wykorzystywana była na cele transportowe. W pozostałych prowadzona była inna działalność lub stały puste.

W dalszej części artykułu: 

  • ile dworców zostalo przekazanych samorządom na Podkarpaciu w ostatnich latach?
  • jakie są postulaty NIK?
  • które dworce zostały właściwie zagospodarowane? 
Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Norbert Ziętal

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.