Nowi dyrektorzy w Urzędzie Miasta Torunia. Kim są?

Czytaj dalej
Fot. Małgorzata Litwin/Urząd Miasta Torunia
Marek Nienartowicz

Nowi dyrektorzy w Urzędzie Miasta Torunia. Kim są?

Marek Nienartowicz

Z początkiem września w Urzędzie Miasta Torunia jest dwóch nowych dyrektorów. Marcin Lutowski kieruje Wydziałem Ochrony Ludności, a Łukasz Typek – Wydziałem Obsługi Mieszkańców.

Po latach pracy czas na Urząd Miasta

47-letni Marcin Lutowski jest magistrem prawa po UMK (2000), ukończył też Szkołę Podchorążych Rezerwy w Jeleniej Górze w stopniu kapral podchorąży. Jego wojskowa specjalność to eksploatacja i naprawa stacji radiolokacyjnych. Następnie został skierowany do odbycia praktyki dowódczej w jednostce wojskowej w Poznaniu, gdzie awansował na stopień plutonowego podchorążego. Zdał również egzamin na pierwszy stopień oficerski. Jest absolwentem studiów podyplomowych z zakresu prawa i finansów samorządowych oraz z zakresu ochrony danych osobowych w biznesie i administracji. Ma na koncie prawie 22 lata pracy, z czego połowę przepracował w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Toruniu. Wcześniej był m.in. specjalistą w Kujawsko-Pomorskim Centrum Zdrowia Publicznego w Bydgoszczy, dyrektorem Szpitala Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu oraz kierownikiem delegatury w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy. Ma również doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych w firmach prywatnych.

Przypomnijmy, że poprzednim dyrektorem WOL był płk Dariusz Adamczyk, były komendant toruńskiego Centrum Wyszkolenia Artylerii i Uzbrojenia (2015-2019). Stanowisko w Urzędzie Miasta objął 1 września 2021 roku i zrezygnował z niego po kilku miesiącach. Jak wyjaśniał prezydent Michał Zaleski - z powodów rodzinnych. Wcześniej, w latach 2017-2020 dyrektorem WOL był inny były komendant CSAiU, gen. Krzysztof Mitręga.

Dyrektor po latach pracy w wydziale

40-letni Łukasz Typek ma już prawie 17-letnie doświadczenie pracy w Urzędzie Miasta Torunia, w którym został zatrudniony w 2006 roku. Ostatnio pełnił obowiązki kierownika Referatu Działalności Gospodarczej w Wydziale Obsługi Mieszkańców, a wcześniej - głównego specjalisty w Wydziale Ewidencji i Zezwoleń oraz inspektora w Wydziale Ewidencji i Rejestracji. Zna więc doskonale wszystkie zakresy zadań jednostki, której został dyrektorem. To magister administracji (2005) i prawa (2008) na UMK, jest też radcą prawnym wpisanym w 2016 roku na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu.

Pozostało jeszcze 15% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marek Nienartowicz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.