Nowy koleos to samochód z dużymi ambicjami
Renault miało już (2007-2016) w swojej ofercie model, który nazywał się koleos. Był to pojazd typu SUV, plasujący się wśród kompaktów.
Teraz do oferty wraca auto, które nazywa się tak samo, ale z tym poprzednim praktycznie poza nazwą nie ma nic wspólnego.
Nowy koleos to samochód typu SUV reprezentujący markę Renault w segmencie D, a jego konkurentami będą m.in. skoda kodiaq czy peugeot 5008. Model, który ma nadwozie o długości 4,67 m jest dedykowany ludziom prowadzącym biznes jako wóz do reprezentacji, ale także rodzinom, które poza wyprawami na dalekie dystanse, od czasu do czasu zechcą zjechać na nieco gorsze drogi.
Stylistyka tego renault ma w sobie sporo odniesień do innych modeli tej marki, w szczególności do talismana. Koleos ma bowiem ambicje brylować wśród aut, które oferują nie tylko efektowny wygląd, sprawność na nieutwardzonych drogach, ale także dostarczają ponadprzeciętny poziom komfortu.
Jego zewnętrznymi wyróżnikami są przede wszystkim światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, oczywiście w technologii LED oraz duży masywny grill.
Również wnętrze dla tych kierowców, którzy znają inne modele marki Renault, w koleosie nie będzie zaskoczenia. Już od pierwszego poziomu wyposażenia w Polsce w tym aucie jest oferowany system multimedialny R-Link 2. Pozwala on na obsługę większości funkcji za pomocą tabletu (multimedia, nawigacja, telefon, radio, systemy wspomagające prowadzenie i parkowanie itp.). Oprócz tabletu R-Link 2, informacje dla kierowcy są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 7 cali, znajdującym się na tablicy rozdzielczej.
Sporą dzielność wykazuje ten samochód np. na polnych drogach nie tylko dzięki napędowi przenoszonemu na wszystkie koła, ale również prześwitowi, który w jego wypadku ma 21 cm. Ewentualnym podjazdom czy zjazdom ze wzniesień z pewnością sprzyjać będą krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz duże kąty natarcia (19 st.) i zejścia (26 st.).
Renault w przypadku tego modelu stawia wyłącznie na jednostki wysokoprężne proponując do wyboru dwa silniki. Mniejszy ma 1,6 l pojemności i moc 130 KM. Drugi motor jest 2-litrowy, a jego moc maksymalna wynosi 177 KM. W zależności od warunków kierujący koleosem ma do wyboru kilka trybów jazdy i skrzyń biegów, wśród tych ostatnich jest przekładnia X-tronic, wyróżniająca się tym, że podczas spokojnej jazdy działa jak bezstopniowa, zaś przy szybkiej bardzo dynamicznie zmienia przełożenia. Koleos może występować również wyłącznie z napędem na przód.
Produkowany w Korei Płd. koleos do polskich salonów sprzedaży trafi tuż po wakacjach. Podstawowa wersja z silnikiem 1,6 l kosztuje 111.400 złotych. Najbogatsza (Initiale Paris) będzie dostępna za 157.400 zł.