Ochotnicza Straż Pożarna Poznań-Głuszyna w listopadzie 2019 roku opublikowała film nagrany wspólnie z przedszkolakami z Chatki Puchatka w Stęszewie, w którym dzieci pokazały, jak prawidłowo tworzyć korytarz ratunkowy. Teraz PKN Orlen stworzył kampanię reklamową, która - jak twierdzą strażacy - wzorowana jest na wcześniej nagranym filmie, a dzieci nie zostały do niej zaproszone. Przedstawiciele PKN Orlen tłumaczą, że kampania jest autorskim pomysłem agencji, która ją stworzyła. Dodają również, że film publikowany przez OSP Poznań-Głuszyna nie był im wcześniej znany.
Dzieci z przedszkola Chatka Puchatka w Stęszewie pokazały, jak prawidłowo utworzyć tzw. korytarz życia. Akcję zorganizowano w 2019 roku wspólnie z Ochotniczą Strażą Pożarną Poznań-Głuszyna. Nagrany film pokazywano wówczas w wielu polskich stacjach telewizyjnych. Jak informuje OSP Poznań-Głuszyna, film na kilku fanpejdżach obejrzano ponad 5 milionów razy.
Czytaj także: Przedszkolaki ze Stęszewa pokazują, jak utworzyć "korytarz życia". To dziecinnie proste! [WIDEO]
PKN Orlen zrobił kampanię reklamową, która - według strażaków - jest wzorowana na filmie przygotowanym przez OSP i przedszkole w Stęszewie. Strażacy w poście na swoim facebooku zaznaczają, że dzieci nie zostały zaproszone do kampanii reklamowej stworzonej przez PKN Orlen.
- PKN Orlen postanowił zrobić kampanię #dobrykierowca, która w naszej ocenie jest wzorowana na naszym filmie. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby zaproszono nasze przedszkolaki do tej kampanii. Na pewno byłoby to dla nich wyróżnieniem
- czytamy na facebooku OSP Poznań-Głuszyna.
Przedstawiciele PKN Orlen tłumaczą, że kreację do kampanii pod hasłem „Dobry Kierowca” mającą na celu propagowanie bezpiecznej jazdy przygotowała Agencja RED8 Advertising.
- Pomysł na wykorzystanie umownej scenografii miasteczka drogowego oraz dzieci był autorskim pomysłem twórców kampanii. Spot dotyczący korytarza życia stanowi początek szerszej platformy komunikacyjnej dla marki ORLEN. Ewentualne podobieństwo niektórych elementów do filmu przygotowanego przez OSP Poznań-Głuszyna jest zupełnie niezamierzone i przypadkowe. Twórcy kampanii nie znali wcześniej wymienionego materiału wideo - wyjaśnia PKN Orlen.
Przedstawiciele PKN Orlen zaznaczają także, że przy tworzeniu kampanii reklamowych zdarzają się sytuacje, w których pomysły różnych osób mogą być w jakimś zakresie podobne.
- Chcielibyśmy jednocześnie wyrazić uznanie dla OSP Poznań-Głuszyna nie tylko za sam pomysł, ale również za fakt propagowania prawidłowego zachowania na drodze – w obu przypadkach nadrzędnym celem jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach. Co oczywiste, gdybyśmy wiedzieli o ich inicjatywie, nawiązalibyśmy współpracę z twórcami tego materiału i z chęcią zaprosili ich do wzięcia udziału w naszym projekcie - dodają przedstawiciele PKN Orlen.